وزارت علوم به دنبال گسترش ارتباط اثربخش دانشگاه با صنعت است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت را به منظور گسترش ارتباط اثربخش‌تر دریافت می‌کند.

دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فراخوان ایده با عنوان الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه ها با جامعه و صنعت داد.

این رویداد در راستای بهره گیری از ظرفیت فرهیختگان جامعه در ارائه ایده ها و راهکارهای نو برای برقراری ارتباط موثر میان دانشگاه ها و جامعه همزمان با برگزاری هفته پژوهش و فناوری سال ۹۸ برگزار می شود.
وزارت علوم از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، مدیران و کارشناسان ارتباط با صنعت دانشگاه ها، مدیران و کارشناسان صنایع و سازمان ها، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی جهت شرکت در این رویداد دعوت کرد.
ولی الله سیف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره این  فراخوان ایده وزارت علوم اظهار داشت: در سال های اخیر توسعه زیادی در زمینه همکاری میان دانشگاه و صنعت ایجاد شد و انتظارات از دانشگاه ها افزایش یافت چرا که مراکز آموزش عالی در موضوعات مختلفی می توانند با صنایع همکاری داشته باشند و به پیشرفت کشور کمک کنند.
وی افزود: این همکاری ها صرفاً در قالب قرارداد جوابگو نیست و تاکنون روش عقد قرارداد بین دانشگاه و صنایع را داشتیم اما الگوهای دیگری هم می تواند مطرح باشد که درد مشترک بین دانشگاه و جامعه ایجاد کند.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به زمینه های دیگر ایجاد همکاری میان دانشگاه و جامعه خاطرنشان کرد: پژوهش های دانشجویی و مهارت افزایی ها، نوعی از ارتباط دانشگاه ها و دانشجویان بخش علمی کشور با جامعه است؛ همچنین برنامه های درسی و رشته های دانشگاهی، تاسیس شرکت های مشترک و ‌فروش فناوری می تواند راه های دیگری برای ارتباط دانشگاه با صنعت باشد.
سیف با بیان اینکه در این فراخوان ایده از نظرات و تجربیات صاحبنظران داخل و خارج از کشور استفاده می کنیم، اظهار داشت: دانشگاه ها و وزارت علوم می توانند این ایده ها را بررسی و از ایده های جدیدتر و کاربردی تر استفاده کنند.
این مقام مسئول وزارت علوم خاطرنشان کرد: هدفگزاری، بررسی ایده های نو و روش های پیشنهادی و نحوه گسترش دامنه ارتباط اثربخش صنعت با دانشگاه است تا جهت دهی بهتری به فعالیت های علمی در راستای رفع مشکلات کشور بدهیم.
سیف از تمدید مهلت ارسال ایده ها تا ۱۵ آذرماه خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۵۰ طرح، ایده و الگو از سوی صنایع و وزارتخانه ها به وزارت علوم ارسال شده است؛ گسترش ارتباط دانشگاه با جامعه و تاثیر آن در بهره وری کشور از نگاه صنعت هم حائز اهمیت است.
به گزارش ایرنا، هفته پژوهش و فناوری از ۲۳ تا ۲۹ آذرماه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود و نمایشگاه آن نیز در روزهای ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برقرار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha