تفاوت فاحش دیدگاه شهروندان آلمان و آمریکا در مورد روابط دوجانبه

تهران- ایرنا- در حالی که اکثر آمریکایی ها مناسبات کشورشان با آلمان را مثبت ارزیابی می کنند، اکثریت آلمانی ها نظری کاملا مخالف دارند.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (سه شنبه) گزارش داد، شهروندان آلمان و آمریکا برداشت هایی کاملا متفاوت از مناسبات دو جانبه بین دو کشور دارند.
بر اساس نظرسنجی که به تازگی از سوی موسسه افکارسنجی پیو و بنیاد کوربر آلمان انجام گرفته سه چهارم آمریکایی ها (۷۵ درصد) مناسبات کشورشان با آلمان را مثبت توصیف می کنند.
این در حالی است که در بین آلمانی ها تنها ۳۴ درصد مردم چنین اعتقادی دارند و در نقطه مقابل ۶۴ درصد از آنها این مناسبات را بسیار وخیم ارزیابی می کنند، در حالی که این رقم در بین آمریکایی ها تنها ۱۷ درصد است.
بر این اساس بدبینی آلمانی ها به دولت آمریکا به ویژه از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۷ میلادی هر ساله بیشتر شده است.
نظرسنجی مشابهی که در سال گذشته میلادی از سوی موسسه پیو انجام گرفت نشان می داد تنها ۱۰ درصد آلمانی ها به سیاست های ترامپ اعتماد دارند.

دولت ترامپ در کنار تنش های سیاسی و تجاری با رقبای آسیایی و اروپایی خود به ویژه به عملکرد مالی آلمان در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) انتقاد وارد می کند.
واشنگتن از آلمان خواسته است تا چند سال آینده سهم ۲ درصدی خود از هزینه های نظامی ناتو را بپردازد که این خواسته با مخالفت برلین مواجه شده است.
در کنار اختلافات بر سر ناتو، نحوه تعامل آلمان ها با چین، ایران و روسیه از جمله موضوعات مورد اختلاف برلین و واشنگتن به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha