سامانه بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۲
کد خبر: 83571667
سامانه بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی قوی که از غرب کشور وارد استان شده، شهرستان تکاب را فرا گرفته و موجب بارندگی در این منطقه شده‌است.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی هرچند در جنوب استان بیشتر فعال خواهد بود اما  به تدریج در حال حرکت به سایر نقاط  بوده و در ارتفاعات همراه با بارش برف است.

وی با بیان اینکه سامانه تا آخر هفته در آذربایجان‌غربی فعال است، اظهار داشت: فعالیت سامانه در مرکز خفیف و در شمال استان چندان محسوس نخواهد بود؛ اما عدم تردد غیر ضروری در جاده های کوهستانی استان همچنان مورد تاکید هواشناسی برای افرادی است که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند.

وی با بیان اینکه چالدران سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود، ادامه داد:  دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده و شهرستان میاندواب با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان ثبت شده‌است.

اشتاد گفت: پیش بینی می شود از امشب به دلیل ابرناکی هوا دمای استان افزایش نسبی داشته باشد.

آذربایجان‌غربی در هفته جاری هوایی پایدار داشت که همراه با افزایش غلظت آلاینده های جوی بوده این استان در منطقه ای کوهستانی با آب و هوای سرد واقع شده که به دلیل بارندگی های مطلوب سالانه کشاورزی در آن رونق چشمگیری دارد.

سردشت با متوسط بارش سالانه ۱۰۰۰ میلیمتر پر بارانترین شهر این استان بوده و توسط بارش در آذربایجان‌غربی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیمتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha