۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۸:۴۶
کد خبر: 83602082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسناد رسمی تنظیمی در کرمان رشد ۱۴ درصدی دارد

۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۸:۴۶
کد خبر: 83602082
اسناد رسمی تنظیمی در کرمان رشد ۱۴ درصدی دارد

کرمان - ایرنا - سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه در امور حقوقی و قضائی جایگاه اسناد رسمی در مقابل اسناد عادی بسیار رفیع است گفت: رشد ۱۴ درصدی اسناد رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی طی هشت ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد مردم بیش از پیش تمایل به استفاده از این اسناد دارند.

عباس ملکی روز شنبه در حاشیه سفر به بم و بازدید سرزده از تعدادی از دفاتر اسناد رسمی این شهرستان افزود: مزایای اسناد رسمی باید به نحو چشمگیری اطلاع رسانی شود تا دیگر فردی تمایل به تنظیم و استفاده از اسناد عادی را نداشته باشد.
وی به تشریح برنامه های مدون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برای ارتقاء سلامت اداری پرداخت و افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری اسناد رسمی تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی شهرستان بم نیز بیش از ۲۲ هزار مورد بوده که در راستای حفظ اعتماد و اطمینان مردم به سند رسمی و افزایش بهداشت قضائی، بیش از ۱۷ هزار از اسناد مذکور مورد بازرسی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه مدون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برای ارتقاء سلامت اداری مقرر شد تمام اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی شهرستان بم تا پایان سال مورد رسیدگی و ارزیابی قرار گیرد، بیان داشت: سردفتران با رعایت قوانین و مقررات باید شأن و منزلت کاری خود را حفظ و به گونه‌ای رفتار کنند که مردم در دفاتر با احساس آرامش و خیالی آسوده اسناد معاملات خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد معدودی از سران دفاتر اسناد رسمی با بروز تخلفاتی شان و جایگاه سایر سران دفاتر اسناد رسمی را متزلزل می کنند بیان داشت: در راستای ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با هرگونه فساد در هشت ماهه گذشته ۳۹ رای در دادگاه انتظامی سران دفاتر اسناد رسمی صادر شده که شامل احکامی همچون انفصال موقت، توبیخ کتبی، جریمه نقدی و سلب صلاحیت می شود.

ملکی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از پرونده های موجود در دفاتر اسناد رسمی قدمت بالای ۸۰ سال دارند، باید شرایط نگهداری مستندات و اسناد مردم به نحو بهتری فراهم شود و سران دفاتر اسناد رسمی با اصلاح فضای اداری و محیط بایگانی و شرایط نگهداری مستندات مردم می ‎توانند خدمات مطلوب تری به ارباب رجوع ارائه کنند و در این راستا مهلت ۱۰ روزه ای به سران دفاتر اسناد رسمی شهرستان بم داده شده تا فضای اداری و شرایط نگهداری مستندات مردم را بهبود دهند و در صورتیکه پس از اتمام مهلت مذکور اصلاحات لازم صورت نگیرد سردفتران متخلف به دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران استان معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha