۶ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83609898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری استان اردبیل: داد و ستدهای قولنامه‌ای مشکل ساز است

اردبیل - ایرنا - رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: داد و ستد و معاملات قولنامه‌ای مشکلات بیشتری را برای مردم ایجاد کرده و لازم است مردم به سمت داد و ستدهای رسمی گرایش داشته باشند.

ناصر عتباتی روز جمعه در همایش سردفتران و دفتریاران استان اردبیل به مناسبت روز دفاتر اسناد رسمی افزود: اگر مردم تنظیم اسناد در دفترخانه‌های رسمی را به معاملات قولنامه‌ای ترجیح دهند هم خودشان دچار مشکل حقوقی نمی‌شوند، هم اینکه از ورودی پرونده‌ها به دادگستری کم می‌شود.

 وی گفت: یکی از نیازهای ضروری در حوزه ثبت و اسناد فرهنگ‌سازی رسمیت و اعتباردادن به داد و ستدها و معاملات در بین مردم است که با استفاده از رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی باید ترویج یابد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل رسالت دفاتر ثبت و اسناد را بسیارحساس دانست و افزود: باید دقت ، امانتداری ، صداقت ، جلب اعتماد مردم و حفظ آن باید مبنای متولیان این دفاتر باشد تاحق و حقوق مردم پایمال نشود.

عتباتی با بیان اینکه دفاتر ثبت و اسناد استان اردبیل از دفاتر کم‌حاشیه در بین دفاتر کشور است اظهارداشت: دفاتر رسمی استان اردبیل اعتماد را در بین مردم ایجاد کرده‌اند و نباید این اعتماد با سهل‌انگاری و ملاحظه‌کاری خدشه‌دار شود.

وی افزود: دفاتر ثبت اسناد رسمی در برقراری امنیت و آرامش جامعه نقش اساسی دارند چرا که مراجعه‌کنندگان با ثبت ملک و دارایی و سرمایه خود به آرامش خاصی می‌رسند و دغدغه‌هایشان برطرف می‌شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل از راه‌انداری نهادهای داوری تخصصی در دادگستری استان خبر داد و گفت: این نهادها باید در حوزه‌های دیگر نیز مبنای کار قرار گیرد چرا که نقش اساسی در کاهش پرونده‌ها دارد.

وی با اشاره به  الکترونیکی کردن خدمات در دادگستری استان افزود: بیش از ۸۸ درصد اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیکی بوده و در برخی شعبات ۱۰۰ درصد است.

عتباتی از استفاده مجازات جایگزین کردن حبس در دادگستری استان خبر داد و گفت: این امر باید به طور اساسی در بین فعالان حوزه قضایی و جامعه فرهنگ‌سازی شود تا در جامعه روال خود را پیش گیرد.

وی بیان کرد: با پیشگیری و آموزش و اطلاع‌رسانی می‌توان بسیاری از پرونده‌های حقوقی و قضایی را در استان اردبیل کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha