۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83629675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله ثمر بخش با اعتیاد نیازمند یکپارچه سازی نظارت اجتماعی است

سمنان-ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: تدوین و اجرایی شدن برنامه یکپارچه‌سازی نظارت اجتماعی لازمه دستیابی به نتیجه مطلوب در ریشه‌کن شدن آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد است.

امیر بینابی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی مختلف در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد نقشه راه و برنامه‌ای جداگانه دارد و باید دستیابی به نتیجه مطلوب یکپارچه‌سازی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اکنون در مبارزه با اعتیاد نقشه ‌راه واحد در استان سمنان وجود ندارد و باید برنامه یکپارچه‌سازی نظارت اجتماعی تدوین شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان بیان کرد: ۸۰ درصد آسیب اجتماعی در ۲۰ درصد مناطق استان رخ می‌دهد و آموزش و آگاهی بخشی و توانمندی اهالی این مناطق موثر در کاهش آسیب اجتماعی است.

وی یادآور شد: استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نقشی موثر در پیشگیری و مقابله با اعتیاد دارد و باید استفاده از این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

بینایی خاطر نشان کرد: ۴۰۰ تشکل مردم نهاد در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۵۵ تشکل از سوی فرمانداری‌ها ثبت شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: توانمندسازی و آموزش به تشکل‌های مردم نهاد برای  آگاهی بخشی به جامعه هدف به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نکته مهمی است که باید مدنظر باشد.

براساس آمار نیروی انتظامی هشت تن و ۹۷۶ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مهر  کشف و ضبط شد.
۱۳ مرکز اقامتی میان مدت غیردولتی ترک اعتیاد، ۹۹ مرکز ترک اعتیاد با دارو،  ۶ مرکز مشاوره بیماری های رفتاری،  ۲ مرکز کاهش آسیب اعتیاد و  چهار تیم سیار کاهش آسیب اعتیاد در سمنان وجود دارد و تنها  یک مرکز اقامتی میان مدت ویژه بانوان در این استان فعال است و بیش از ۳۹ هزار نفر تحت درمان در این مراکز هستند.