محصول «برجسته نگار هوشمند همراه» برگزیده بخش دستاوردهای جشنواره بریلفا شد

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش بنیان داخلی به عنوان برگزیده نخست در بخش دستاوردهای نخستین جشنواره ملی خط بریل فارسی (بریلفا)، موفق به کسب تندیس و لوح به‌خاطر دو دهه فعالیت در زمینه توسعه خط بریل با کمک فناوری و تولید دستگاه برجسته‌نگار هوشمند همراه شد.

سعید صادقپور مدیر عامل شرکت دانش بنیان پکتوس ضمن اشاره به ویژگی‌های دستگاه برجسته‌نگار هوشمند همراه که با حمایت صندوق نوآوری وشکوفایی ساخته شده است، در مورد جشنواره ملی خط بریل فارسی (بریلفا) گفت: شرکت پکتوس در بخش بریل و فناوری این جشنواره شرکت کرده بود و بعد از داوری به‌خاطر دو دهه فعالیت در زمینه توسعه خط بریل با کمک فناوری و همچنین برای تولید دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه برگزیده شد.

وی گفت: ویژگی بارز دستگاه برجسته‌نگار هوشمند همراه که نمونه خارجی آن تحت عنوان PDA شناخته می‌شود؛ این است که زبان فارسی را پوشش می‌دهد و خروجی صوتی نیز دارد.

صادقپور در خصوص ویژگی‌های این محصول تصریح کرد: برجسته نگار هوشمند همراه یا همان نوت تیکر (Braille Notetaker)، دارای سیستم عامل لینوکس بوده و بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر، این امکان را به نابینایان می‌دهد متون خود را با فرمت‌های رایج ورد به صورت صوتی و بریل بخوانند، به دو زبان فارسی و انگلیسی تایپ کنند، فایل‌های صوتی خود را با آن بشنوند و از طریق بلوتوث به گوشی اندروید و رایانه شخصی خود متصل شوند.

مدیر عامل شرکت پکتوس همچنین با اشاره به قابلیت‌های این دستگاه خاطرنشان کرد: این محصول که ظاهری زیبا و وزنی سبک در حدود ۶۸۵ گرم دارد، حدود ۶ ساعت شارژ باطری در خود ذخیره می‌کند و دارای قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی است.

به گفته وی، دیکشنری چهار زبانه، ماشین حساب، دفتر تلفن، قرآن با ترجمه فارسی و انگلیسی، امکان اتصال به مانیتور از طریق HTMI و آپدیت آنلاین برنامه‌ها از جمله دیگر قابلیت‌های این دستگاه است.

این فعال دانش بنیان درباره تاثیر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بر تولید برجسته نگار هوشمند، با اشاره به دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای نمونه سازی دستگاه از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:این تسهیلات در مقایسه با تسهیلات بانکی قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهارکرد: این درحالی است که ما تسهیلات چهار درصد قرض‌الحسنه با یک سال تنفس برای تولید تجهیزات را از هیچ بانکی نمی‌توانستیم تامین کنیم.

وی در خصوص صادرات این محصول نیز بیان کرد: برجسته‌نگار هوشمند همراه امکان پوشش زبان‌های دیگر را نیز دارد، بر همین اساس یک نمونه برای انجمن نابینایان برلین ارسال و تاییدیه آن را نیز دریافت کردیم و بعد از رفع محدودیت مبادلات مالی، شرایط صادرات این محصول نیز فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha