آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان کانون خلق دنیای آینده در اولویت امور قرار دارد

تهران - ایرنا - وزیران کشور و آموزش و پرورش با صدور پیامی تاکید کردند: آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان کانون خلق دنیای آینده، در اولویت امور قرار دارد و دانایی، رکن اصلی آموزش‌وپرورش و مسیر اصلی دستیابی به اهداف متعالی و توسعه همه‌جانبه کشور به شمار می‌رود.

‫به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی و عبدالرضا رحمانی فضلی در آستانه فرارسیدن سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش‌وپرورش با صدور پیامی ضمن گرامیداشت این روز از تلاش‌های استانداران و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور به‌عنوان روسا و دبیران شوراهای آموزش‌وپرورش و اعضای این شوراها در سراسر کشور قدردانی کردند. ‬

این پیام می افزاید: آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان کانون خلق دنیای آینده، در اولویت امور قرار دارد و دانایی، رکن اصلی آموزش‌وپرورش و مسیر اصلی دستیابی به اهداف متعالی و توسعه همه‌جانبه کشور به شمار می‌رود.
در این پیام آمده است: امروزه آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک نظام اجتماعی مهم و اثرگذار برای ایجاد تحول بنیادین و رسیدن به توسعه و تعالی، نیازمند مشارکت جامعه، مردم و مسئولان است و تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش‌وپرورش در دی‌ماه ۱۳۷۲ در مجلس شورای اسلامی، به‌واقع تجلی عینی بسترسازی برای تحقق مشارکت و نظارت همگانی در امر تعلیم و تربیت است.
رحمانی فضلی و حاجی میرزایی در این پیام تاکید کردند: ضمن قدردانی از تلاش­ های استانداران و مدیران کل به‌ عنوان روسا و دبیران شوراهای آموزش‌ و پرورش و اعضای این شوراها در سراسر کشور، هفته بزرگداشت شوراهای آموزش‌وپرورش را گرامی می­ داریم و در این فرصت مغتنم، همگان را به همفکری و همدلی­ افزون‌تر برای اجرایی شدن هرچه بیشتر ظرفیت ­های این قانون و تحقق اصلی مشارکت فرامی‌خوانیم.

وزیران کشور و آموزش و پرورش در این پیام بر موارد زیر تأکید کردند:
۱-تأمین زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن متوازن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و تدوین برنامه‌ها مبتنی بر مضامین سند.
۲-تقویت نقش و جایگاه شوراهای آموزش‌وپرورش در شورای برنامه ­ریزی و توسعه استان و توجه ویژه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به مفاد قانون شوراها و اجرای دقیق مصوبات آن به‌منظور استیفای حقوق آموزش‌وپرورش.
۳- توجه ویژه به مقتضیات محلی و بسترسازی برای ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و بهداشتی باهدف ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش مناطق مرزی، کمتر توسعه‌یافته و عشایری از طریق اتخاذ تصمیمات دارای قابلیت اجرا و دقیق.
۴- تقویت اثربخشی شوراهای آموزش‌وپرورش در جلب، جذب و توسعه مشارکت­ های مردمی، دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و سرمایه­ گذاران غیردولتی به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد در امر تعلیم و تربیت.
۵- شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های سرمایه ­گذاری در حوزه تعلیم و تربیت.
۶- آگاه‌سازی و ترویج مفاد قانون شوراهای آموزش‌وپرورش با استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی و استانی.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha