رییس مرکز فناوری های سیاسی روسیه: معامله قرن به زیان آمریکا تمام می‌شود

مسکو - ایرنا - رییس مرکز فناوری های سیاسی روسیه درخصوص طرح معامله قرن که از سوی دونالد ترامپ پیشنهاد شده است، گفت: طرح معامله قرن که به سود اسراییل ارائه شده است، به زیان آمریکا خواهد بود.

 «سرگئی میخییف»  که از کارشناسان سیاسی مطرح روسیه و مجری یک برنامه سیاسی در شبکه تلویزیونی روسیه1 و رادیو وستی اف ام است، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آمریکا که طرح معامله قرن را به زور به فلسطین تحمیل می کند در آینده با مشکل بزرگی در منطقه خاورمیانه مواجه می شود و نقش آن در تحولات این منطقه به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: آمریکا برای احیای نقش خود در خاورمیانه که بر اثر سیاست‌های غلط واشنگتن مخدوش شده است. به مدت زمان طولانی نیاز خواهد داشت.   

کارشناس روس با بیان اینکه ماهیت اقدامات آمریکایی ها تحمیل نسخه مورد نظر خود به فلسطین است، اظهار کرد: اما این اقدامات مناقشه اعراب و اسراییل را حل نخواهد کرد و این واقعیت را که چنین ابتکاراتی غیرقانونی و مغایر با تصمیمات بین المللی است را تغییر نمی دهد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه هفته گذشته در واشنگتن به همراه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از طرح معامله قرن رونمایی کرده و آن را طرح خوبی برای حل مسائل فلسطین و اسراییل خواند.   

ترامپ اضافه کرد : باید چاره های تاکتیکی برای امن تر کردن منطقه یافت. طرح ما مساله دو کشور را چاره اندیشی می کند و نتانیاهو هم گفت که حاضر است از این طرح حمایت کند. بنی گانتز هم از این مساله حمایت کرده است تا بتوان با فلسطینی ها هم به توافق رسید.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: تحت این طرح، قدس پایتخت تقسیم نشده اسرائیل باقی خواهد ماند و این بسیار مهم است. این موضوع جدیدی نیست و سال گذشته این کار را کردم. آمریکا همه مناطقی که تحت حاکمیت اسرائیل است را به رسمیت خواهد شناخت.

سیاست های آمریکا در منطقه غیرمسئولانه است

رییس مرکز فناوری های سیاسی روسیه با انتقاد از رفتار دولت آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد: سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه در دوره ترامپ کاملا غیرمسئولانه بوده و به منافع آمریکا در دراز مدت ضربه می زند.

میخییف با بیان اینکه معامله قرن هیچ مساله منطقه را حل نمی کند، اظهار کرد: این طرح فقط به نفع ترامپ و نتانیاهو است.

وی گفت: ترامپ نگران دورنمای استیضاح خود و کارزار انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا است و نتانیاهو هم امیدوار است که موقعیت خود را که بر اثر اتهام قضایی به وی مخدوش شده است، بهبود بخشد.

 رئیس مرکز فناوری های  سیاسی روسیه نتیجه گیری کرد: به همین خاطر معامله قرن راه برون رفت از بحران فقط برای ترامپ و نتانیاهو است و در نهایت محکوم به شکست است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha