شرایط اخذ گواهی مالیاتی برای صدور پروانه کسب اعلام شد

تهران - ایرنا - معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، شرایط اخذ گواهی مالیاتی برای صدور یا تمدید پروانه کسب یا کار صاحبان مشاغل موضوع قانون مالیات‌های مستقیم را اعلام کرد.

به گزارش روز سه شنبه سازمان امور مالیاتی کشور، «محمد مسیحی» افزود: سازمان امور مالیاتی کشور با هدف تسهیل و تسریع در پاسخگویی به استعلام های صدور یا تجدید یا تمدید پروانه کسب یا کار صاحبان مشاغل، با همکاری اتاق اصناف ایران و مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرایند ارسال استعلام و پاسخگویی ادارات امور مالیاتی ذیربط را الکترونیکی کرده و در حال حاضر میانگین زمان پاسخگویی کشوری به استعلام های ارسالی از سوی اتحادیه ها و تشکل های صنفی به سه روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نیازی به مراجعه حضوری صاحبان مشاغل برای دریافت گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم نیست، عنوان کرد: مودیان جهت اخذ گواهی مالیاتی باید در نظام مالیاتی کشور ثبت نام کرده و همچنین هیچگونه بدهی مالیاتی قطعی، شامل بدهی های مربوط به مالیات بر درآمد و حسب مورد مالیات‌های تکلیفی، حقوق و نیز جرایم مالیاتی متعلقه مقرر در قانون مالیات های مستقیم نداشته باشند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، اعتبار گواهی صادره را سه ماه از تاریخ صدور آن عنوان کرد و گفت: آن بخش از مالیات مودیان که در جریان رسیدگی و تشخیص بوده و یا در مراجع حل اختلاف مالیاتی مورد رسیدگی است، بدهی قطعی نبوده و مانع صدور گواهی مالیاتی نخواهد بود.

مسیحی اضافه کرد: در صورت عدم صدورگواهی، مودیان می‌توانند دلایل امر را در فرم مربوط مشاهده کرده و با مراجعه به اداره امور مالیاتی ذیربط یا سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی، نسبت به رفع مشکل مربوط اقدام کنند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: چنانچه مراجع صدور پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی و حقوقی بدون دریافت گواهی مذکور اقدام به صدور مجوز فعالیت برای متقاضیان کنند، طبق مقررات ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم، با مودیان در پرداخت بدهی مالیاتی، مسوولیت تضامنی خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha