۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 83660217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملایر به المان‌های ویژه دهه فجر مزین شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83660217
ملایر به المان‌های ویژه دهه فجر مزین شد

همدان- ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰ المان ویژه دهه مبارک فجر در سطح این شهر نصب شد.

مهدی بهرامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این المان‌ها توسط سازمان فضای سبز شهرداری ملایر طراحی و در سطح معابر و میادین اصلی شهر آذین‌بندی و نصب شد.

وی اظهار داشت: در این راستا ۱۵۰ عدد پرچم جمهوری اسلامی ایران در سطح شهر نصب و معابر و میادین سطح شهر نیز با بیش از پنج هزار متر ریسه رنگارنگ آذین‌بندی شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با اشاره به مزین بودن دهه فجر امسال به نام سردار شهید سلیمانی ابراز امیدواری کرد: این اقدامات گام مهمی در برگزاری هر چه بهتر جشن پیروزی انقلاب و برنامه‌های دهه فجر باشد و بتوانیم یاد و خاطره آن دوران را باشکوه‌تر زنده نگه‌داریم.

بهرامی همچنین برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی کودکان چهار تا ۱۱ سال را از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام و هفته درختکاری عنوان و بیان کرد: موضوع نقاشی «شهری که من دوست دارم» انتخاب شده است.

وی یادآور شد: این مسابقه با هدف رشد و پرورش خلاقیت کودکان برگزاری می‌شود و پس از ارزیابی و داوری نهایی، از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا پایان بهمن به دبیرخانه این سازمان واقع در میدان استقلال، طبقه دوم ترمینال برون شهری ملایر تحویل دهند.

بهرامی همچنین به برگزاری آیین کاشت بذر گونه‌های مقاوم گیاهی در بام ملایر همزمان با آغاز دهه فجر اشاره کرد و افزود: این آیین دوازدهم بهمن در ضلع شمالی بام ملایر برگزار و گونه‌های مقاوم به شرایط نامساعد طبیعی کاشته شد.

وی با اشاره به تخریب جنگل‌ها و دخالت انسان‌ها در نابودی گونه‌های بومی گیاهان گفت: این طرح به منظور احیا و حفظ گونه‌های گیاهی مقاوم در دستور کار قرار گرفت.

بهرامی آتش‌سوزی، خشکسالی، چرای بی‌رویه، قطع درختان، احداث راه‌های روستایی و بین شهری و جنگل‌خواری را از جمله موارد مهم در تخریب مراتع و جنگل‌ها عنوان و کاشت بذر گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب با شرایط بومی منطقه را برای جلوگیری از این عوامل موثر دانست.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر هر سال در آیین‌های مختلف با طراحی و ساخت المان‌های متناسب با این ایام نسبت به زیباسازی و آذین‌بندی شهر اقدام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha