آمریکا از سیاست جنگ نرم برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند

سنندج‌ - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:‌ سیاست آمریکا برای اجرای اهداف شوم و توطئه علیه کشورهای دیگر بویژه ایران اسلامی بیشتر از جنگ سخت بر مبنای جنگ نرم و تاثیر بر فکر و باور جوانان است.

آیت‌الله سید محمد شاهرودی حسینی روز سه‌شنبه در دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کردستان اظهار داشت: جنگ نرم، کودتا و استفاده از نفوذ و تطمیع برخی از سیاست‌های آمریکاست که بیشتر از جنگ سخت از آنها بهره می‌برد.

وی افزود: این کشور از هر فرصتی به نفع خود استفاده می‌کند که نمونه آن ابراز خوشحالی وزیر اقتصاد آمریکا از ابتلای مردم چین به ویروس کرونا است که با اینکه موجب مرگ تعدادی شده اما شیوع آن را به نفع اقتصاد آمریکا می‌داند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه سرنوشت کشورهایی که تسلیم زورگویی آمریکا شدند را ببینیم که چه بر سر آنها آمده است، اضافه کرد: استکبار تا وقتی این کشورها کاملا تابع و دنباله‌روی آنها نشوند، کوتاه نمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه معامله قرن که آمریکا ترتیب داده به شکل مرده‌ای متعفن به دنیا آمد بطوریکه حتی طرفدارانش هم به آن منتقد بودند، یادآور شد: این کار آمریکایی‌ها در عوض موجب اتحاد میان فلسطینیان و اتحاد بیشتر اعراب با یکدیگر شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به فرضیه‌ای که توسط یکی از متفکران در مورد عمر کوتاه انقلاب‌ها مطرح شده بود، گفت: بسیاری از انقلاب‌ها یا شکست خورده‌ یا تغییر ماهیت داده‌اند اما انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی آن تثبیت و توانمند شده است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر از این ابزار مهم برای بیان افتخارات کشور و نتایج انقلاب بهره ببرند چونکه تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست گفت: بسیج عمومی در کارهای فرهنگی و هنری باید به متخصصان این حوزه محول شود و مشارکت عمومی افزایش یابد.

عبیدالله رستمی اظهار داشت:‌ با وجود کاستی‌های مالی شاهد حضور حداکثری فیلمسازان، شاعران و نویسندگان و تولید متنوع آثار فرهنگی و هنری بودیم.

وی با بیان اینکه بخش کودکان و نوجوانان جشنواره فجر را به کودکان حاشیه شهر به صورت رایگان اختصاص دادیم، اضافه کرد: در دهه فجر امسال در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در ۴۱ روستای استان کتاب توزیع شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در این دیدار گفت: به برکت انقلاب رویش‌های زیادی در عرصه فرهنگ و هنر صورت گرفته اما هرج و مرجی را هم در برخی حوزه ها مشاهده می‌کنیم که ناشی از عملکرد برخی از مدیران فرهنگی است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات اظهار داشت: برخی فعالین فرهنگی با یک دست بر صورت انقلاب خراش می‌اندازند و با دستی دیگر از آن پاداش طلب می‌کنند،  آنها هم از توبره می‌خورند و هم از آبشخور کفار، که شاهد این تفکر در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha