۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83670141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم در آذربایجان‌غربی افتتاح کردند

۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۵۵
کد خبر: 83670141
مردم در آذربایجان‌غربی افتتاح کردند

ارومیه- ایرنا- همزمان با دهمین روز از دهه‌فجر امسال حدود ۱۵۰ طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی در آذربایجان‌غربی به ‌بهره‌برداری رسید که در اقدامی‌ابتکاری از سوی مسوولان استاندار و فرمانداران، روبان تعدادی از آنها به دست مردم قیچی شد.

این طرح‌ها که در همه ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی اجرایی شده بود، بیشتر در راستای توسعه رفاه و خدمت‌رسانی به روستاییان بود و صدها هزار نفر از نتایج مطلوب آنها برخوردار شدند.

افتتاح ۱۵۴ کیلومتر روکش آسفالت در مسیرهای بین شهری و روستایی از جمله مهمترین طرح‌های افتتاحی دهمین روز دهه مبارک فجر امسال در آذربایجان‌غربی بود که به صورت نمادین در روستای «شاهین‌آباد ارومیه» افتتاح و روبان آن توسط یکی از روستاییان قیچی شد.

در راستای بهره‌مندی صدها هزار نفر از راه آسفالته در قالب این طرح، ۷۸۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی هزینه شده بود.

همچنین در این روز ۲۶ طرح‌ هادی و مشارکتی روستایی استان نیز افتتاح شد که روبان آن هم به طور نمادین در روستای «قولنجی» ارومیه توسط یکی از روستاییان قیچی شد.

در قالب این طرح ٧٠٠ واحد مسکونی مقاوم شده در روستاهای این استان با حدود ٧٠٠ میلیارد ریال هزینه شامل تسهیلات بانکی و آورده شخصی افراد، به ‌بهره‌برداری رسید.

علاوه بر آن، در این روز سند یک‌هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی به صاحبان آنان تحویل داده شد؛ همچنین در این آیین که به صورت همزمان برگزار شد طرح ‌هادی ٢۶ روستا در شهرستان‌های استان با ١٨٧ میلیارد و ٣٠٣ میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین سالن ورزشی ۲ طبقه آذربایجان‌غربی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در میاندوآب، دیگر طرح افتتاحی این روز به شمار می‌رفت که با هزینه نزدیک به ۱۴ میلیارد ریالی به مرحله ‌بهره‌برداری رسید؛ این سالن ورزشی مختص رشته‌های تنیس روی‌میز و ووشو طراحی و احداث شده‌است.

شهرستان تکاب نیز میزبان ۲ طرح افتتاحی بود که تحویل ۶۹ واحد مسکن مددجویی با ۲۸ میلیارد ریال هزینه و واحد اقامتگاه بوم‌گردی روستای «یولقون‌آغاج» این شهرستان را با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد ریالی شامل می‌شد.

در دهمین روز از دهه مبارک فجر، ۲ طرح تولیدی در مهاباد نیز با ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به ‌بهره‌برداری رسید.

کارگاه تولیدی صنایع پایین‌دست پتروشیمی‌شامل ظروف پلاستیکی یکبار مصرف با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۵۴ نفر اشتغال‌زایی و کارخانه تولید انواع تابلو برق صنعتی با ۲۰ میلیارد ریال هزینه و اشتغال‌زایی برای ۱۰ نفر این طرح‌ها را شامل می‌شود.

افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در روستای بیوران سردشت، طرح‌های عمرانی و خدماتی با ۵۵۱ میلیارد ریال هزینه در مهاباد شامل گازرسانی به روستاها و افتتاح مدرسه ۶ کلاسه، ۲ واحد آموزشی و ساماندهی راه روستایی در بوکان و سه طرح شامل ساخت مدرسه، گازرسانی و جایگاه سوخت در میاندوآب از جمله دیگر طرح‌های افتتاحی ۲۱ بهمن در آذربایجان‌غربی بود.

طی دهه‌فجر امسال ۴۶۷ برنامه فرهنگی اجرا، ۵۳۹ طرح افتتاح و ۵۵ طرح کلنگ‌زنی شد؛ رویکرد اصلی در اجرای این طرح‌ها تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم بود که می‌تواند موتور محرکی برای ادامه راه پرافتخار ایران اسلامی‌در گام دوم انقلاب باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha