۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 83688479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برترین‌های مسابقات کمیکار معرفی شدند

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 83688479
برترین‌های مسابقات کمیکار معرفی شدند

تهران- ایرنا- رقابت‌های کمیکار که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد با برتری تیم دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان شرقی در دو بخش عملکرد و جداسازی به پایان رسید.

پوریا مولوی یکی از داوران مسابقات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درمورد این مسابقات گفت: سیزدهمین دوره مسابقات کمیکار با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و در چهار بخش پوستر، لیگ آزاد، عملکرد و جداسازی با حضور ۲۹ تیم دانشجویی و ۲ تیم دانش آموزی برگزار شد.

وی افزود: کیمکار یا خودروهای مهندسی شیمی، ماشین‌های الکتروشیمیایی هستند که از نیرومحرکه‌ای که از یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌شود، به حرکت درمی آیند. لفظ کمیکار برگرفته از واژه Chemistry- engineering- car است و نوین بودن و زیست سازگاری دو شرط مهم در ساخت کمیکار است.

داور این مسابقات درباره اسامی برترین‌ها ادامه داد:  در بخش پوستر تیم دانشگاه فردوسی مشهد، تیم دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه صنعتی همدان به ترتیب اول تا سوم شدند.

مولوی خاطرنشان کرد: در بخش عملکرد تیم دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه ولی عصر (عج)  رفسنجان و تیم ۸۱۰۴ دانشگاه تهران نیز به ترتیب مقام اول تا سوم را بدست آوردند.

وی برترین‌های بخش جداسازی را نیز نامبرد و گفت: تیم دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان موفق شد بهترین نتیجه را در این بخش کسب کند. همچنین در بخش لیگ آزاد که باید هر ماشین بیشترین بار را حمل کند، تیم اوژن دانشگاه تفرش به مقام نخست رسید.

داور مسابقات کمیکار تصریح کرد: در این مسابقات دو تیم دانش آموزی کهکشان از مدرسه فرزانگان کرج و تیم آمایش از تیم فرزانگان زاهدان نیز  شرکت کردند که از هر دو تیم تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، به علت کمبود منابع سوخت­‌های فسیلی و همچنین آلودگی­‌های زیست محیطی توسط این سوخت­‌ها، تحقیقات برای به کارگیری و توسعه خودروهایی که از سوخت­‌های فسیلی استفاده نکنند، توسط کارخانه­‌های خودروسازی و دانشگاه­‌ها جهان آغاز شده است.

این تحقیقات منجر به تعریف جدیدی به نام خودروهای سبز شد. لفظ خودروهای سبز به خودروهایی اتلاق می‌شود که هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارند و نمونه آن خودروی هیبریدی است.

مسابقات کمیکار که تاکنون ۱۲ دوره از آن برگزار شده گامی است برای ورود دانشجویان محقق به این عرصه تاجامعه از دستاورد علمی آنها بهره‌مند شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha