پزشکان و پرستاران برای روزهای سخت برگزیده شده‌اند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش در پیامی با تشکر از پزشکان، پرستاران و کادر درمان که در خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی مردم در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تلاش می‌کنند، تاکید کرد: پزشکان و پرستاران برای روزهای سخت برگزیده شده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با ارسال پیامی ازپزشکان، پرستاران و کارکنان درمانی که این روزها در خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی مردم در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به طور شبانه روز تلاش و از جان و زندگی خود می گذرند و برای درمان بیماران با وجود همه شرایط سخت و تهدیدها کوشش می کنند، تقدیر و تشکر کرد.  

در بخشی از این پیام آمده است: اجازه می‌خواهم امروز نه به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش بلکه به‌عنوان یک معلم، یا نماینده معلمان، چند سطری به‌منظور سپاس از حضور خستگی‌ناپذیرتان در خط مقدم حفظ و حراست از سلامتی مردمی بنویسم که به‌وقت نجات جانشان، نه از دینشان می‌پرسید و نه حتی از ملیتشان.

وزیر آموزش و پرورش در این پیام تصریح کرد: در این روزهایی که نه دستی به دوستی و نه آغوشی به گرمی نمی‌تواند حتی برای عزیزترین عزیزان باز شود، در این روزهایی که همچون مسیح (ع) بی‌پروا دست شفا به‌سوی بیماران دراز می‌کنید و پذیرایشان هستید به قیمت جان!

حاجی میرزایی خطاب به پزشکان، پرستاران و کارکنان درمانی گفت: امروز به‌یقین می‌توانم بگویم که این موهبت و مسوولیت اگرچه از پی سال‌ها تلاش خستگی‌ناپذیرتان به‌دست‌آمده اما به‌یقین برداشتن درد از دل دردمندان و پرستاری‌شان تا پای جان! مسوولیتی نبوده که خداوند به بهای آموختن کتاب و جزوه به شما هدیه کند؛ بلکه بی‌گمان، انگشتی از آسمان به شما اشاره‌کرده! شما برگزیده‌شده‌اید برای همین روزهای سخت! برای همین روزهای تنهایی و برای روزهایی که انسان در جستجوی رحمت الهی در زمین دست به آسمان است و امیدوار!

وی در پایان این پیام با بیان اینکه می‌خواهم به بهانه سپاس از شما که بی‌نیاز از این سپاس هستید برای شاگردان امروز مدرسه، نانوشته‌هایی از عشق و مسئولیت در حرفه شما را ثبت و یادآوری کنم، عنوان کرد: بگذارید برایتان بنویسم: فرزندان عزیز ایران، صبر و استقامتتان، پایداری و مقاومتتان، گذشت و فداکاری‌تان در این روزهای سخت، هر گز فراموشمان نمی‌شود، امروز روز سخت امتحان است و شما به فضل الهی و دعای همه ما، از این امتحان الهی نیز سربلند و سلامت بیرون خواهید آمد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در جهان به خود اختصاص داده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد که تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کردند.

کیانوش جهانپور افزود: تا ظهر امروز ٣٤ نفر شامل قم ١٦، تهران ٩،  فارس ١، مازندران ٢، گیلان ٢، نیشابور ١،  البرز ۲ و قشم ١ نفر به شمار مبتلایان به کرونا اضافه شده و به ۹۵ نفر رسیده است.  

وی ادامه داد: این افراد از مسافرانی بودند که از قم به این مناطق رفتند یا سابقه سفر به قم را داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha