۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83696827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه شکارچی متخلف در تکاب دستگیر شدند

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83696827
سه شکارچی متخلف در تکاب دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: سه شکارچی متخلف که در ارتفاعات این شهرستان در کمین پرندگان بودند، پیش از اقدام به شکار توسط ماموران این اداره شناسایی و دستگیر شدند.

محمدرضا صادقیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی‌ها که برای شکار پرندگان وحشی به ارتفاعات حوالی سد ساروق در ۱۵ کیلومتری شهر تکاب رفته بودند، پس از شناسایی، در یک عملیات تعقیب و گریز به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب افتادند.

وی بیان کرد: از این شکارچی‌های متخلف سه قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز قاچاق و فاقد پروانه شکار کشف و ضبط و به اسلحه‌خانه اداره محیط زیست تکاب تحویل شد.

وی افزود: با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست تکاب، این شکارچی‌های متخلف موفق به شکار پرندگان نشدند و پیش از شکار اسلحه‌های آنان که از انواع «پنج تیرپران»، «دولول» و «تک‌لول» بود، توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تکاب ادامه داد: پرونده این شکارچی‌ها پس از دستگیری برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارسال شد.

«صادقیان»، اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب به‌طور شبانه‌روزی در آمادگی کامل هستند و با هرگونه شکار و صید غیرمجاز، تخلف و تعرض به عرصه‌های طبیعی و حیات وحش طبق مقررات قانونی برخورد می‌کنند.

تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله چلچله است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.

تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha