۲۱واحد تولیدی چهارمحال وبختیاری تذکر دریافت کردند

شهرکرد- ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت شیوع ویروس کرونا گفت: ۲۱واحد تولیدی دارای جمعیت کارگری بالا که در رعایت نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری داشتند، شناسایی شدند و تذکر دریافت کردند.

حفیظ‌الله فاضلی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا، از ابتلای ۲۵۰ نفر از کارگران مشغول کار در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی به کرونا در زمان شیوع این ویروس خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه تمامی کارگران مبتلا شده به ویروس کرونا در استان بهبود یافتند و به محل کار برگشتند.

وی، تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی با تراکم جمعیت کارگری بالای این استان را ۱۳۰ کارگاه  اعلام کرد و افزود: بیشترین حوادث کارگری گزارش شده  استان در سال جاری، آسیب دیدن انگشتان کارگران هنگام کار بوده است.

فاضلی، تشکیل کمیته حفاظت واحدهای ایمنی در تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی استان در چند سال گذشته را یادآور شد و افزود:با تدبیر دولت دوازدهم در استقرار مسئول ایمنی در بخش‌های صنعتی پرحادثه، مصدومیت و فوتی کارگر در این بخش‌ها به حداقل ممکن کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:  بیشترین آمار مصدومیت ناشی از حوادث کار در استان در بخش ساختمان بوده است.
وی، کمترین میزان  حوادث کار را مربوط به بخش صنعت دانست و گفت: رعایت نکردن مسائل ایمنی توسط کارفرمایان و کارگران در حوزه ساختمان از مهمترین دلایل افزایش حوادث کار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشدید نظارت بر کارگران بخش صنفی با تشدید شیوع ویروس کرونا همچون چاپخانه‌ها و دفاتر پیشخوان دولتی تاکید کرد: این بخش‌های خدمات‌رسان ملزم به نصب پوستر دستورات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در حریم کارگاهی خود هستند.  

به گزارش ایرنا، جمعیت کارگری چهارمحال و بختیاری در حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha