۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83703037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد:درختکاری و حراست از درخت فرهنگسازی شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحالوبختیاری و امام جمعه شهرکرد بر فرهنگ‌سازی در حوزه درختکاری و حفظ و حراست از درخت تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان و کاشت یک اصله نهال بلوط با تاکید بر فرهنگسازی و توسعه فرهنگ درختکاری در استان افزود: کاشت درخت در آبادانی زمین و توسعه جنگل و فضای سبز و حفظ منابع طبیعی موثر است.

به گفته وی،در نقاطی که نهال کاشت شود، عمران و آبادنی زمین را به دنبال دارد، که باید از آن حفاظت و حراست کرد و باید برای حفظ خلقت از نعمت‌های موجود از جمله زمین، منابع طبیعی و درختان حفاظت و صیانت کنیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: درخت فی‌نفسه مورد توجه ویژه قرا گرفته است، تاجایی که در روایت‌ها آمده،  حتی اگر به اندازه غرس یک درخت وقت دارید و بعد بنا هست که جان بدهید این فرصت را از دست ندهید و این درخت را بکارید و جان بدهید.

نکونام با تاکید بر جدیت و تلاش برای کاشت نهال در بین مردم تاکید کرد و گفت: باید نسبت به صیانت و نگهداری از درختان و جنگل‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با  هفته درختکاری با شعار "نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار اصله نهال مثمر و نهال جنگلی مثمر در چهارمحال وبختیاری کشت می‌شود. 

امام جمعه شهرکرد همزمان با روز درختکاری یک اصله درخت بلوط غرس کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha