۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85052579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: فرهنگ حفاظت از طبیعت در جامعه تقویت شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: دستگاه های فرهنگی و اطلاع رسانی با اجرای برنامه های هدفمند باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور توجه به منابع طبیعی و حفظ آن مهم است به گونه ای که جدای از گرامیداشت هفته درختکاری باید مردم همواره نسبت به حفظ و گسترش درختان احساس مسوولیت کنند.

وی افزود: هفته منابع طبیعی و درختکاری به طور نمادین در نظر گرفته شده تا ما را به یاد نعمت های الهی و تاکیدات فراوان ائمه برای حفاظت از محیط زیست اندازد.

حجت الاسلام نوری گفت: درباره خطر نابودی جنگل ها بارها شنیده ایم و این ما هستیم که نه تنها باید جلوی قطع بی رویه درختان را بگیریم بلکه باید با کاشت درخت بر میزان سرانه جنگل های کشور و منابع طبیع آن بی افزاییم.

وی با بیان اینکه مسمومیت دانش آموزان بار دیگر چهره واقعی دشمنان را نمایان کرد، خاطرنشان کرد: این کار غیر انسانی نشان داد که دشمنان نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر ابزاری استفاده می کنند و پایبند به هیچ ارزش انسانی نیستند.

امام جمعه بجنورد افزود: از ابتدای انقلاب دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی تلاش کردند و هر بار با یک ترفندی سعی در ناامیدی مردم داشتند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: ابتدا جنگ را بر این کشور تحمیل کردند و بعد تحریم ها گسترده و بعد از آن نیز اغتشاشات را در کشور ایجاد کردند اما در برابر باورهای دینی مردم ایران به شکست رسیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر تکریم یاد شهدا، بیان کرد: وظیفه هر ایرانی است که یاد شهدا را گرامی بدارد و حرمت خانواده های آنها را نیز نگه دارد زیرا که شهدا برای پیشرفت ایران اسلامی از جان مایه گذاشتند و در این مسیر از هیچ ایثاری دریغ نکردند.

وی افزود: آنها افرادی بودند که از زندگی و فرزندان خود گذشتند و با حضور در جبهه های نبرد نگذاشتند قطار توسعه کشور متوقف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha