پویش کمک به شهروندان انگلیس در آستانه بحران کرونا

لندن – ایرنا – هم زمان با وضع قوانین سختگیرانه دولت بوریس جانسون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در انگلیس، پویش جدیدی متشکل از افراد داوطلب تحت عنوان «مساعدت دو سویه کوید۱۹» راه اندازی شده تا به افراد نیازمند جامعه برای عبور از این بحران کمک رسانی شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا از لندن، داوطلبان با تشکیل گروه‌های محلی و توزیع جزوه‌های تبلیغاتی در سراسر کشور، خدمات این پویش را معرفی می‌کنند.  

در این جزوه‌ها افراد داوطلب با قید نام و شماره تماس خود، برای مساعدت در زمینه های مختلف از جمله خود قرنطینگی، خرید مواد ضروری که این روزها به دلیل هجوم مردم به فروشگاه‌ها به سختی یافت می‌شود، مدیریت استرس و اساسا هرگونه کمکی که افراد برای عبور از بحران کرونا نیازمند آن باشند، اعلام آمادگی کرده‌اند. 

همچنین از افراد علاقه‌مند به ارائه خدمات داوطلبانه دعوت به همکاری شده تا با این پویش مرتبط شوند.

همچنین در گزارشی که در تارنمای این پویش به آدرس covidmutualaid.org  منتشر شده، آمده است؛ ویروس کوید۱۹ برخی افراد جامعه را بیشتر در معرض آسیب قرار داده و از این رو «ایده اولیه تشکیل پویش ما مبتنی بر این است که افراد مسن، فلج و آنهایی را که دارای مشکلات جسمانی هستند یاری کنیم»

این گزارش می‌افزاید؛ ما یک گروه تازه تاسیس هستیم که چند روز پیش تشکیل شده‌ایم و در تلاش هستیم که راه‌های ارائه کمک‌های موثرتر را شناسایی کنیم. در این گزارش از مردم خواسته شده تا کمی حوصله به خرج داده و اگر ایده‌های تازه‌ای دارند آن را به اشترک بگذارند.

همچنین در تارنمای این پویش بخشی تعبیه شده که در آن کانون خدمات داوطلبان روی نقشه انگلیس و به صورت فهرست‌وار مشخص شده است.

سرعت آمار ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و دولت پیش بینی کرده که این تعداد در روزها و هفته‌های آینده افزایش قابل توجهی را تجربه کند. 

سایه وحشت از کرونا در انگلیس باعث شده تا مردم این کشور دست به احتکار کالاهای ضروری و به ویژه خوراکی بزنند. بر همین اساس فروشگاه‌ها سیاست‌های جیره‌بندی اعمال کرده و افراد را به تامل پیش از خرید تشویق می‌کنند. برخی فروشگاه‌ها هم ساعات مشخصی را برای خرید اقشار مسن و آسیب پذیر تعیین کرده‌اند تا پیش از خالی شدن قفسه‌ها مایحتاج خود را تهیه کنند. 

با این حال گزارش‌ها از صف های طولانی مردم مقابل فروشگاه‌هایی حکایت دارد که به تازگی قیمت برخی کالاهای خود را تا ۵۰ درصد هم افزایش داده‌اند.

نخست وزیر انگلیس در یک هفته گذشته سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای مقابله با کرونا وضع کرده و ضمن اعلام تعطیلی مدارس، خواستار تعطیلی تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و ورزشگاه‌های سراسر کشور شده است.

بوریس جانسون به صورت روزانه آخرین وضعیت سیاست‌های دولت در رابطه با این ویروس را در کنفرانس خبری تشریح می‌کند. او دیروز (جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹) عصر اذعان کرد که دستورالعمل‌های دولت سخت‌ و دشوار است اما به این ترتیب می توان شیوع ویروس را مهار و اوضاع را کنترل کرد.

دولت انگلیس پنجشنبه گذشته قوانین اضطراری مقابله با کرونا وضع کرد که به مقامات وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و پلیس اجازه می‌دهد افرادی را که به این ویروس مشکوک هستند، بازداشت کنند.

این قوانین که در یک سند ۳۲۹ صفحه‌ای تنظیم و در تارنمای دولت منتشر شده، همچنین به وزیر کشور انگلیس اجازه می دهد تا بنادر و فرودگاه‌های کشور را در صورت کمبود نیروی کار به حال تعلیق درآورده و یا تعطیل کند.  

در حالی که نخست وزیر انگلیس ادعا کرده است که بحران کرونا تا سه ماه دیگر فروکش می‌کند اما تاریخ انقضایی برای قوانین اضطراری دولت که با موجی از انتقادها در داخل مواجه شده، مشخص نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha