۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83723703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های متناوب در چهارمحال و بختیاری تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌ برف و باران به صورت متناوب تا ۱۷ فروردین در استان ادامه دارد و به دنبال کاهش دما خطر سرمازدگی درختان دور از انتظار نیست.

مهرداد قطره‌سامانی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی فعال در استان تا اوایل صبح دوشنبه فعال است و سپس برای روزهای دوشنبه و به خصوص سه‌شنبه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای روز سه‌شنبه دمای هوا برای شهرکرد تا ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و برای سامان تا ۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد، از همین رو خطر سرمازدگی در این مناطق وجود دارد.

قطره سامانی با اعلام خطر سرمازدگی برای باغات سطح استان به ویژه شهرستان‌های بن و سامان، تصریح کرد: کشاورزان در این خصوص آمادگی لازم را برای مقابله با سرمازدگی داشته باشند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا ۱۷ فروردین چندین بارش فراگیر و قابل توجه در استان وجود دارد که شدت و ضعف آن از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

قطره‌سامانی ، بیشترین بارش برف ۲۴ ساعت گذشته در استان را مربوط به ایستگاه کوهرنگ اعلام کرد و گفت: ۱۰ سانتی‌متر برف و ۳۲ میلیمتر بارش تا ظهر روز یکشنبه در شهرستان کوهرنگ گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha