۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83729278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

٧٠ درصد نقاط کور ارتباطی در جاده‌های آذربایجان‌غربی اصلاح شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در خصوص نقاط کور ارتباطی جاده‌های استان گفت: ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور در استان احصا و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن رفع شده‌است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باقی نقاط کور استان که بیشتر در جنوب آذربایجان‌غربی است، نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع می‌شود. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی با ارائه آماری از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان افزود: آذربایجان‌غربی در پهنای باند ورودی استان در ٢ سال گذشته ۱۱برابر، پهنای باند بهره‌برداری شده و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه ارتباطات شهری و روستایی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون شاهد رشد ۹۵ درصدی در حوزه ارتقای سایت‌های آخرین نسل تلفن همراه بوده ایم و امروز ۴۷ شهر استان با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد از آخرین نسل اینترنت همراه برخوردار هستند.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: آذربایجان‌غربی با بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ سایت تلفن روستایی (GSM– WLL) به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقای تلفن روستایی به تلفن همراه انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام این سایت‌ها با ۱۰مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردانده شد و تمامی مشترکان سایر اپراتورها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهره‌مند می‌شوند. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتور همراه اول در آذربایجان غربی ۶۶ درصد، ایرانسل ۳۸.۱۸ درصد و رایتل ۲.۶۵ درصد است.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha