ترم تحصیلی جاری دانشگاه شریف حذف نمی‌‎شود

تهران- ایرنا- معاونان آموزشی و دانشجویی دانشگاه شریف تاکید کردند که ترم تحصیلی سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا حذف نخواهد شد و امکانات لازم برای دانشجویان برای ادامه ترم فراهم می‌شود.

داوود رشتچیان معاون آموزشی، عماد فاطمی‌زاده معاون دانشجویی، محمدایزدی مدیر امور آموزشی و غلامرضا وثوقی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف، امروز دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ که به صورت مجازی برگزار شد، به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

رشتچیان با تاکید بر اینکه با افزایش ۲ تا ۳ هفته به ترم تحصیلی، این ترم بدون حذف به پایان می رسد، گفت: در کمیسیون آموزشی دانشگاه درباره دروس تربیت‌بدنی تصمیم گرفته شد که تمرین دانشجویان را از طریق آموزش مجازی پیگیری کنند. همچنین همه استادان ملزم به برگزاری کلاس‌های تدریس یا رفع اشکال به صورت مجازی هستند.

وی افزود: اگر برای اساتید مشکلی برای تدریس مجازی رخ داد، ‌استاد کمکی یا دانشجوی دکتری جایگزین وی می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه شریف در خصوص شهریه دانشجویان پردیس نیز گفت: باید در شهریه دانشجویان پردیس شفاف سازی شود و تا روزهای آینده این موضوع عملیاتی خواهد شد.

رشتچیان درباره شرایط برگزاری مجازی دروس عملی نیز گفت: در حال بررسی طرحی هستیم که دروس نظری به‌جای دروس عملی جایگزین شود تا در فارغ‌التحصیلی دانشجویان وقفه ایجاد نشود. البته آموزش مجازی به عنوان تجربه نخست ضعف‌هایی داشت که در حال ترمیم آن هستیم.

برای ایام نوروز شهریه خوابگاه از دانشجویان گرفته نمی‌شود

عماد فاطمی‌زاده معاونت دانشجویی دانشگاه شریف نیز در این جلسه با تاکید بر رایگان شدن ۳۰ درصد هزینه اینترنت دانشگاه‌ها گفت:  پیش از این قرار بود که اینترنت دانشگاه‌ها با نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایگان باشد که با اضافه‌شدن سایر دانشگاه‌ها، یک سوم هزینه اینترنت استفاده از سامانه آموزش مجازی رایگان شد.

وی درباره شهریه خوابگاه‌های دانشگاه نیز اظهار داشت: طبق قانون صندوق رفاه دانشجویان، در ایام نوروز برای شهریه خوابگاه‌ها مبلغی در نظر گرفته نمی‌شود و مبلغ‌های پرداخت‌شده توسط دانشجویان، به ذخیره آنها اضافه خواهد شد.

معاونت دانشجویی دانشگاه شریف درباره ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها نیز توضیح داد: طبق پروتکل ضدعفونی مکان‌های عمومی عمل شد و در صورت مشکل برای ضدعفونی خوابگاه‌های متاهلی با ایمیل به معاونت دانشجویی اطلاع رسانی می شود. البته با توجه به افزایش ۱۵ درصدی هر ساله به تعداد دانشجویان دانشگاه، ‌وضعیت خوابگاه‌ها رضایت بخش نیست که امید است این مشکل را حل کنیم.

شرایط پایان‌نامه برای دانشجویان ترم ۶ کارشناسی ارشد تسهیل می‌شود

غلامرضا وثوقی مدیر تحصیلات تکمیلی نیز در این جلسه اظهار داشت: شرایط پایان‌نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد که ترم ۶ کارشناسی ارشد را می‌گذرانند، با نظر اساتید تسهیل و در زمان دفاع آن‌ها بازنگری می‌شود. همچنین مهلت تحویل پایان‌نامه تا دفاع نیز تمدید می شود. دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخواست خود را از طریق سامانه آموزش مطرح کنند.

وی ادامه داد: اعمال تخفیف بر شهریه دانشجویانی که در نیم‌سال سنوات خود هستند در اختیار هیات امنای دانشگاه است. اما دانشجویان با شرایط خاص می‌توانند درخواست خود را برای بررسی به کمیسیون موارد خاص دانشجویان ارائه دهند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف از دانشجویان برای موضوع دفاع از پایان نامه خواست در صورت ایجاد مشکل از طریق ایمیل با اساتید راهنمای خود در ارتباط باشند.

محمد ایزدی مدیر امور آموزشی نیز درباره کارآموزی در فصل تابستان گفت: امسال کارآموزی در تابستان ۹۹ زودتر از آغاز ترم تابستان شروع خواهد شد و تسهیلات لازم نیز در حال فراهم شدن است. همچنین در حال بررسی شرایط برگزاری آزمون‌ها به‌صورت آنلاین هستیم؛ ولی با توجه به تمدید دو تا سه هفته‌ای ترم، ترجیح به برگزاری امتحانات به ‌صورت حضوری است.

از زمان شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌های کشور تعطیل شدند و آموزش مجازی در دستور کار آنها قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha