۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83750640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترافیک هوایی هیترو لندن به پایین‌ترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید

لندن–ایرنا– ترافیک هوایی در بزرگ‌ترین فرودگاه انگلیس موسوم به هیترو با زمین‌گیر شدن بسیاری از خطوط هواپیمایی و محدودیت سفر در دنیا پس از شیوع «ویروس کرونا»، به پایین‌ترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید.

این فرودگاه روز دوشنبه گزارش داد که با کاهش ۵۲ درصدی تعداد مسافران در ماه مارس گذشته (اسفند – فروردین)، ۳.۱ میلیون مسافر را جا به جا کرده است.         

بر اساس این گزارش، پروازهای اروپایی با ۶۰ درصد کاهش بیشترین افت را در ماه مارس(اسفند) تجربه کرده است.

این میزان از کاهش ترافیک هوایی، به گفته رسانه‌های انگلیسی پایین‌تر از دوران جنگ خلیج فارس در سال‌های ۹۱-۱۹۹۰میلادی، بحران مالی اروپا ۸ – ۲۰۰۷ و توقف پروازها بر اثر فعال شدن آتش‌فشان ایسلند در سال ۲۰۱۰ است.  

بر همین اساس دو پایانه از مجموع پنج پایانه فرودگاه هیترو به حالت تعلیق درآمده و تمام پروازها از طریق یک باند هدایت می‌شود.  

هیترو پیش از بحران شیوع کرونا شلوغ ترین فرودگاه اروپا بود و روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر از این فرودگاه تردد می کرد.  این فرودگاه دارای دو باند پرواز است و پیشتر ۹۸ درصد از ظرفیت آن مورد استفاده قرار می‌گرفت.  

هیترو برای بالا بردن ظرفیت پروازها، قصد داشت تا سومین باند پرواز این فرودگاه را احداث کند که البته با مخالفت پویش‌های زیست محیطی مواجه بود.

تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نشان می دهد که با شیوع ویروس کرونا و زمین‌گیر شدن بسیاری از خطوط هواپیمایی، صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش‌بینی شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.

فرودگاه لندن سیتی ۶ فروردین گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام پروازهای تجاری به این فرودگاه را در راستای سیاست دولت درباره مقابله با کرونا متوقف کرده است. همچنین دومین فرودگاه بزرگ انگلیس موسوم به گتویک تنها ۸ ساعت در روز فعالیت می‌کند.

دولت درباره تعطیلی فرودگاه‌ها دستورالعملی را صادر نکرده اما وزیر امور خارجه انگلیس از تمام اتباع این کشور که به خارج سفر کرده‌اند خواست تا بلافاصله به کشور بازگردند.

دومینیک راب با بیان اینکه بیشتر خطوط هواپیمایی در سراسر جهان پروازهای خود را به حال تعلیق درآورده و فرودگاه‌ها بدون اطلاع قبلی در حال بسته شدن هستند، تصریح کرد: اگر خارج از کشورید، زمان برای بازگشت به کشور اکنون است اگر هنوز قادر به این کار هستید.

او با اشاره به گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و غیرقابل پیش‌بینی بودن وضع سفرهای خارجی، به شهروندان این کشور توصیه کرد تا از انجام تمام سفرهای غیرضروری از کشور اجتناب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha