۷۰ درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی وارد شبکه شاد شدند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمام مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تاکنون بیش از ۷۰ درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی نیز وارد شبکه شاد شده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای هماهنگی شبکه شاد آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تاثیر قرار داده و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تاثیر قرار گرفته است، اظهار داشت: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ هزار دانش آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام استفاده از فناوری های نوین و فضای مجازی است.

وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند وهمچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.

حسینی با بیان آسیب های استفاده از پیام رسان های مختلف اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلت فرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام  شبکه آموزش دانش آموزان  یا شاد آماده ارائه آموزش های مجازی به دانش آموزان شد.

وی افزود: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد  باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده  کنیم و  نباید گذاشت آموزش های مجازی گرفتار روزمرگی شود.

معاون وزیر تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش آموزان با نیاز ویژه  شامل مدیران معلمان دانش آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.

حسینی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه اندازی شده است اظهار داشت: ‏مطالب آموزشی، محتوی مناسب، مقالات  و اقدامات ویژه استان ها  باید جمع آوری شده  و درکانال قرار گیرد.

وی افزود: شاد یک ظرفیت  ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد ونحوه ‏مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه ای دسترسی ندارند،  اظهار داشت: عدالت آموزشی حکم می کند که برای این دسته از دانش آموزان فکری برداریم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش اموزان و  ارائه بسته های آموزشی به شیوه های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می توان از آموزش های تک دانش آموزی، آموزش های منزل محور و ارائه بسته های آموزشی جهت تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی  به اینترنت و شبکه برخی از دانش آموزان استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha