به گزارش روز سه شنبه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تمامی مدارس استثنایی، ۷۰ درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی و ۴۵ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه عضو شبکه شاد شده اند و از این فضا برای آموزش استفاده می کنند.
وی افزود: برای ۴۰ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه که به هیچ وجه امکان دسترسی به شبکه و امکانات ارتباطی ندارند، طرح های جایگزین از قبیل تولید و ارسال بسته های آموزشی و آموزش های منزل محور در نظر گرفته شده است.
حسینی گفت: مکاتبات لازم در خصوص جذب اعتبار برای پوشش شبکه ای و سخت افزاری دانش آموزان با نیازهای ویژه که امکانات دسترسی به شبکه را ندارند، با سازمان مدیریت و وزرات ارتباطات انجام شده است.
وی تصریح کرد: از محل اعتبارات بهسازی و تجهیز مدارس و سرانه دانش آموزی که به استان ها ابلاغ شده است باید مدارس استثنایی به صورت ویژه دیده شوند.
حسینی خواستار به روز رسانی بانک اطلاعات تدریس آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار داشت: کانال ویژه محتوای آموزشی دانش آموزان با نیاز ویژه در شاد نیز به زودی فعال خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مستند سازی فعالیت ها در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: تمامی برنامه های سازمان که با رویکرد شعار سال یعنی جهش تولید همخوانی دارد باید برجسته شود و بهطور ویژه این برنامه ها دیده شود.
وی افزود: در راستای هماهنگی بیشتر ۳ کارگروه طرح و برنامه، فناوری اطلاعات و روابط عمومی و امور بینالملل در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد.
حسینی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی نیز اظهار داشت: با تشکیل ستاد ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی راهکارهای جبران کمبود نیرو به ویژه از طریق جذب سرباز معلم تخصصی و ۵۰۰ نیروی طرحی متخصص در حوزه توانبخشی در دستور کار این ستاد قرار دارد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پژوهش باید مبنای تمامی فعالیت ها باشد، گفت: ذیل شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی کمیته پژوهشی با هدف سیاست گذاری و تصمیم گیری پژوهش محور تشکیل خواهد شد.
حسینی در پایان با تاکید بر اینکه یکی ساحت های سند تحول بنیادین تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است، اظهار داشت: در راستای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان و شعار هر دانش آموز حداقل یک تشکل و یک نقش، دستورالعمل فعالیت مجلس دانش آموزی واقعی و مجازی دانش آموزان با نیاز ویژه تدوین شده است.
وی افزود: مصوبات مجالس دانش آموزی واقعی و مجازی به کارگروه های ذیربط در سازمان برای اجرایی شدن ارجاع می شود.
نظر شما