۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 83771038
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دهیار و یک عضو شورای اسلامی روستایی در مریوان دستگیر شدند

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی مریوان از دستگیری و بازداشت یک دهیار و یکی از اعضای شوراهای اسلامی روستایی به دلیل تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

شاهرخ محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در پی گزارش تخریب و تصرف و قطع درختان جنگلی در یکی از روستاهای بخش مرکزی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به روستای جنگلی مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: بعد از مختصات برداری و مستندسازی، در تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد عامل اصلی این تخلف دهیار روستا است که با هماهنگی با مراجع قضایی حکم جلب برای این فرد متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: عضو شورای اسلامی روستای نی بخش مرکزی این شهرستان نیز اقدام به تخریب و قطع درختان جنگلی به صورت غیرقانونی کرده بود که نیروهای حفاظت از یگان منابع طبیعی در بازدید از روستای نی مختصات برداری و مستندسازی لازم از میزان تخریب صورت گرفته را انجام دادند.

وی اضافه کرد: با تشکیل پرونده این تخلف و ارسال به مراجع قضایی و هماهنگی های انجام شده با دادگستری شهرستان، حکم جلب برای این عضو شورای اسلامی متخلف صادر و بلافاصله با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شد.

بازداشت یکی از تخریب گران جنگل در روستای بیله مریوان

شاهرخ محمودی افزود: در پی گشت زنی های نیروهای پاسگاه ویژه و همچنین گزارشات تخریب،   تصرف و قطع درختان جنگلی در روستای بیله توسط یکی از اهالی روستا انجام شده بود؛ با دستور دادستان حکم جلب برای متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی حکم  اجرا و متخلف بازداشت شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد و از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha