کرونا ۶۰ میلیارد ریال به فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری خسارت زد

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش و شیوع بیماری کرونا از اسفندماه ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹ در مجموع ۶۰ میلیارد ریال  به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرد.

ابراهیم شریفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع کرونا به ۲ هزار و۸۵۰ نفر بخش فرهنگ و هنر استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: این تعداد در سه حوزه هنری، فرهنگی، رسانه و تولید محتوای دیجیتال در استان مشغول به فعالیت بودند.

شریفی خاطر نشان کرد: از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر در حوزه هنر، در بخش فرهنگ یک هزار و ۵۰۰ نفر و در بخش تولید محتوای دیجیتال و رسانه بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت  فرهنگی و هنری در استان دارند، که با گسترش و شیوع کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، خسارت سنگینی را متحمل شدند.

وی، با اشاره به اینکه جامعه هنر، اصحاب فرهنگ و رسانه نیز مانند بقیه اصناف از بابت شیوع کرونا متضرر شده‌اند،تصریح کرد: انجمن‌های سینمایی، موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌های موسیقی، ناشران و کتاب فروشی‌ها و مطبوعات در این ایام بیشترین خسارت را دیده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: مجتمع‌ها و پردیس‌های هنری و سینمایی، استودیوی سینمایی، خانه مد و لباس، استودیوهای ضبط صدا، سالن‌های سینما و تئاتر، تماشاخانه‌ها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌ها و حراجی‌های هنری، آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی، هنرستان‌ها، نگارخانه‌ها، کافه گالری‌ها، موسسات توزیع و پخش فیلم و موسسات تولید فیلمسازی کسب و کارهای خسارت وارده شده در بخش هنری هستند.

شریفی،با اشاره به اینکه پایگاه‌های خبری، مووسسات مطبوعاتی، رسانه‌ای آنلاین و مکتوب و نشریات، بخش‌های صدمه دیده شده حوزه رسانه و تولید محتوای دیجیتال هستند، افزود: در قسمت فرهنگی نیز کتابفروشی‌ها، کانون آگهی و تبلیغات، موسسه و مجتمع فرهنگی، موسسه قرآن و عترت، مراکز انتشاراتی، مراکز خدمات چاپی، فروشگاه خدمات و محصولات، فرهنگی، مراکز پخش و توزیع کتاب و کالاهای فرهنگی، کافه کتاب و کافه زیارتی خسارت دیده‌اند.

شریفی افزود: پس از جمع‌بندی نهایی، نامه برآورد خسارت حوزه فرهنگ و هنر کشور توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت مطرح شدن در جلسه کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا ارسال می‌شود و امید است در این خصوص اخبار خوبی برای استان منتشر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان اظهار امیدواری کرد با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی، شرایط عادی و رونق تمامی کسب و کارها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور فراهم شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha