۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 83797004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل ساماندهی گلزار شهدای اردستان نیازمند اعتبار است

کاشان- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان گفت: ۵۲ گلزار از مجموع ۵۴ گلزار شهدای این شهرستان تا کنون ساماندهی شده و ۲ گلزار باقی‌مانده نیز در گرو جذب اعتبار است.

غلامرضا سمیعی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ساماندهی ۲ گلزار باقی‌مانده را در گرو تخصیص اعتبار مورد نیاز و در دست پیگیری عنوان کرد و افزود: نصب تابلوهای تمثال شهدای گرانقدر در ورودی شهرها و روستاهای محل تولد آنها نیز جلوه زیبایی به این منطقه داده است و شهدا همیشه در دید مردم هستند.

وی یادآور شد: یکی از آرمان‌های شهدا صیانت از کیان انقلاب اسلامی بود که با جانفشانی و خون شهدا و ایثارگران‌ به دست آمد اما تداوم، حفظ و انتقال آن به نسل آینده وظیفه کنونی مردم و مسوولان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان اضافه کرد: شهدا و ایثارگران با از خود گذشتگی امنیت، اقتدار و سربلندی برای کشور به ارمغان آوردند و امروز وظیفه هر کسی است که از این دستاورد حفاظت کند و قدردان خانواده معظم آن عزیزان باشد.

وی همچنین به اقدام‌های صورت گرفته از سوی بنیاد شهید برای گرامی‌داشت یاد شهدا و تجلیل از خانواده آنها اظهارداشت: روز بزرگداشت شهدا فرصتی است برای بستن پیمانی دوباره با شهدا تا در پیچ و خم روزگار گرفتار نشویم، فکر و جان‌مان را با عطر یاد آنها خوش بو و در مسیر سعادت که تداوم راه آنها است، حرکت کنیم.

سمیعی ادامه داد: این نهاد از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌کند و منجمله با نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها، واحدهای آموزشی، کلاس‌های درس، بازخوانی وصیت‌نامه شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری آیین میهمانی لاله و یادواره‌ها با حضور مهمانان کشوری و استانی در مناسبت‌های گوناگون یاد شهدا را گرامی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ یادواره و چاپ کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سال گذشته گفت: برای درمان، اشتغال، مسکن، ازدواج، رفع مشکل اقتصادی و تحصیل خانواده‌های شهدا و ایثارگران‌ نیز اقدام‌های خوبی انجام شده است و در حال حاضر ۷۰ نفر دانشجو و ۳۰ دانش‌آموز دختر و پسر در قالب طرح پراکنده در مدرسه‌های اردستان به تحصیل اشتغال دارند و مورد حمایت هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان افزود: با توجه به سخنان رهبر انقلاب در مورد حضور کارکنان این نهاد به نمایندگی از مجموعه نظام برای دلجویی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، سال گذشته در قالب طرح سپاس بیش از ۶۵۰ مورد دیدار حضوری صورت گرفت.

وی تشریح کرد: در این دیدارها با مشکلات و نیازهای آنها آشنا شدیم و در راستای برطرف کردن آنها تلاش کردیم اما با شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت حال خانواده‌ها، کار به صورت تلفنی پیگیری می‌شود که بر این اساس تا کنون افزون بر ۷۰۰ تماس برقرار شده است و امیدواریم با برطرف شدن مساله کرونا، کار به صورت عادی و دیدارهای حضوری ادامه یابد.

مردم اردستان ۳۲۰ شهید، ۵۵۰ جانباز و ۴۴ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha