قاسم جلیلینژاد روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگاران افزود: پوشش شبکه پهنباند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به ۲ سال گذشته ۱۲ برابر شده که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشتهاست.
وی با بیان اینکه توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است، اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند، که در حال حاضر این برنامه در آذربایجانغربی محقق شدهاست.
وی با اشاره به ظریف نفوذ تلفن همراه در آذربایجانغربی، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتورها در این استان ١٣٠ درصد است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجانغربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانغربی در خصوص نقاط کور ارتباطی جادههای استان گفت: ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور در استان احصا و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن رفع شدهاست.
جلیلینژاد بیان کرد: باقی نقاط کور استان نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع میشود.
وی اظهار داشت: احداث خط فیبرنوری برای توسعه پهنباند روستایی در برنامه این استان وجود دارد که تا به امروز ۵۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.
وی افزود: در مجموع ۳٠٠ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه پهن باند روستایی در آذربایجانغربی احداث میشود.
به گزارش ایرنا سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه میشود.
زیرساختهای ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
نظر شما