۲۵ طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

یاسوج - ایرنا - همزمان با رزمایش کشوری برکت امام خمینی( ره ) طرح آبرسانی به روستای دره بید لوداب به نمایندگی از ۲۵ طرح آبرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: این طرح آبرسانی با همت بنیاد برکت به نمایندگی از ۲۵ پروژه آبرسانی در تمامی نقاط استان به بهره برداری رسید.

فیض الله پاسره افزود: ۲۵ طرح آبرسانی ذکر شده با جمعیت هدف ۲۲ هزار نفر به منظور تامین آب ۵۵ روستا بوده است.

وی تصریح کرد: اجرای سیستم های آبرسانی به این ۵۵ روستا شامل ۱۳۵ کیلومتر خط انتقال و لوله گذاری، احداث ۱۷بلب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: موارد ذکر شده با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است.

پاسره ادامه داد: طرح آبرسانی دره بید لوداب که آب آشامیدنی ۴۵ خانوار را تامین می کند.

وی ابراز داشت: این طرح و شامل مخزن ۱۰۰متر مکعبی، یک کیلومتر خط انتقال، ۳.۶ کیلومتر شبکه توزیع بوده که با اعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد ریال اجرایی و انجام شده است.

پاسره با اشاره به کمک های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در تامین اعتبار این پروژه و سایر پروژه های آبرسانی استان کهگیلویه و بویر احمد، افزود: امید است که این حمایت ها و همکاری ها بیش از پیش همچنان ادامه داشته باشد.

بخش لوداب به مرکزیت شهر گراب و با جمعیتی افزون بر ۱۳ هزار نفر در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

در سال های اخیر نگاه دولت به آبرسانی روستایی ویژه بوده است به گونه ای که حدود یک هزار میلیارد ریال به آب روستایی استان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد که ماحصل آن اجرای ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی با ظرفیت آبرسانی به ۴۸۵ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

یکهزار و ۴۸۰ روستای این استان دارای تأسیسات آبی و حدود ۹۰/۷۵ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش شبکه توزیع آبرسانی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۲ هزار مشترک آب و بیش از ۴۴ هزار مشترک فاضلاب دارد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha