۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83816578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات تسطیح جاده دسترسی الوند متوقف می‌شود

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبر: 83816578
عملیات تسطیح جاده دسترسی الوند متوقف می‌شود

همدان- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: هم‌اکنون دستور توقف عملیات تسطیح جاده دسترسی منطقه کوهستانی الوند صادر شده و شنبه آینده اعضای شورا و مسوولان بازدید لازم را خواهند داشت.

کامران گردان سه شنبه شب در نشست با گروه‌های کوهنوردی همدان و درخواست آنها در پیگیری قانونی برای جلوگیری از تخریب کوهستان الوند اظهار داشت: پیرامون اعلام تخریب کوهستان الوند و تسطیح جاده دسترسی در این منطقه توسط دهکده توریستی گنج‌نامه هیچ قضاوتی نمی‌کنم و با حضور کارشناسان و در بازدید میدانی به این خواسته رسیدگی خواهد شد.

وی بیان کرد: اکوسیستم کوهستان الوند از نقاط مهم در جذب گردشگر ورزشی به شمار می رود و همگان موظف به حفظ این میراث طبیعی هستیم.

گردان یادآور شد: منطقه کوهستان الوند همدان تحت مدیریت منابع طبیعی است، اما سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند مدیریت بحران، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، حفاظت محیط‌زیست، دهکده توریستی گنج‌نامه، میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر همدان نیز در این عرصه نقش‌آفرینی می‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: حفظ اکوسیستم این منطقه مطالبه عمومی است و شورا بر حسب وظیفه خود به عنوان منتخب مردم رسیدگی قانونی را خواهد داشت.

وی گفت: شورای اسلامی شهر همدان در سال های گذشته توجه ویژه به مسایل زیست محیطی در اجرای طرح های عمرانی دارد و مصوبه های مهمی نیز به شهرداری ابلاغ شده است.

گردان خاطرنشان کرد: شنبه هفته آینده اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همراه مسوولان مرتبط بازدید لازم را از کوهستان الوند خواهد داشت تا ضمن بررسی شرایط منطقه و تخریب کوهستان، تصمیم گیری لازم انجام شود.

در هفته های اخیر گروهی از کوهنوردان و فعالان محیط زیست به آنچه که تخریب الوند از سوی دهکده گنج نامه پیرامون ایجاد جاده دسترسی خواندند، اعتراض های گسترده را در شبکه های مجازی داشته اند.

الوند میعادگاه بزرگان کوهنوردی ایران زمین و یکی از مسیرهای پرتردد کوهنوردان برای رسیدن به قله است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha