۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2182
کد خبر: 83818161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین آب شرب شهر جوانرود در بلندمدت ضروری است

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83818161
تامین آب شرب شهر جوانرود در بلندمدت ضروری است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تامین آب شرب بلندمدت شهر جوانرود یک ضرورت است و حتما با برنامه‌ریزی و اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

علیرضا کاکاوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در جوانرود افزود: برای رفع تنش آبی ظرف ۲ هفته از طریق خط انتقال روانسر به جوانرود و بهسازی قنات هلانیه و استفاده از سرریز آن، تامین آب شرب مجتمع صادق آباد از محل چشمه سابق و اضافه کردن چشمه موسوم به کانی جولکه به آب شرب شهر جوانرود پس از کنترل کیفیت آب و رفع معارض در کوتاه‌مدت انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: حل مشکل روستاهای شهرستان جوانرود نیز به ویژه مجتمع آبرسانی ۲۰ روستای مله رهش داره رش در بخش کلاشی در کمتر از یک ماه آینده رفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بعضی مواقع ناهمانگی در آبرسانی سیار به جوانرود انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم این شهر کمتر در مضیقه باشند پیگیر برنامه ریزی منظم برای آبرسانی سیار به این شهرستان هستم.

کاکاوند به حل مشکل تصفیه خانه شهر جوانرود اشاره کرد و یادآور شد: پروژه مهم و حیاتی شهر جوانرود که از پروژه های سفر رهبری است ۲ سال است به دلیل مشکل مالی متوقف شده است که با پیگیری و آخرین جلسه ای که با پیمانکار پروژه داشتیم فرآیند آن امسال راه اندازی و نواقص پروژه در قرارداد جداگانه ای به پیمانکار گوشزد می شود.

وی به مطالعه طرح جمع آوری شبکه آب و فاضلاب شهر تازه تاسیس شروینه اشاره و یادآور شد: مطالعه شبکه جمع آوری آب و فاضلاب شهر تازه تاسیس شروینه در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، سرنه مصرف آب در استان را ۲۳۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: مصرف آب شرب در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.

شهرستان جوانرود بیش ۱۸ هزار مشترک آب و ۱۰۴ روستا دارد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.