۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 83819476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش ابتلا، عاقبت جدی نگرفتن کرونا در شرق گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - سایه کرونا همچنان بر سر مردم گلستان گسترده است و کم توجهی به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی موجب‌شده در یک هفته اخیر آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شرق این استان روند صعودی پیدا کند.

طولانی شدن زمان مقابله با کرونا در کنار بازگشایی مراکز تجاری، اقتصادی و بازارهای هفتگی باعث کاهش ترس از این بیماری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان مهمترین راهکار ایمنی در مقابل این بیماری شد.

یکی از شهروندان گنبدی به ایرنا گفت: توهم ساده انگاری کرونا در میان مردم شکل‌گرفته و احساس کاهش شدت این بیماری و تنزل آن به یک سرماخوردگی در حال شکل گیری همگانی است.

علی سرابندی افزود: بسیاری از همکارانم در محیط اداره استفاده از ماسک را کنار گذاشته و نسبت به کرونا بی تفاوت شده بودند اما بعد از ابتلای من به این بیماری و آگاهی کامل از مشکلات دوران قرنطینه اجباری و دردهای فراوان ناشی از این ویروس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را از سرگرفتند.

جمال شریفی دیگر شهروند گنبدی نیز از صف‌های شلوغ نانوایی‌ها گلایه کرد و گفت: نانوایی ها مسایل بهداشتی را رعایت می‌کنند اما مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی توجه شده و به همین دلیل از تشکیل صف های طولانی و بهم چسبیده نیز واهمه ندارند.

همچنین با وجود اعلام تعطیلی جمعه بازار به مدت ۲ هفته از سوی ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس، روز گذشته این بازار بدون رعایت مسائل بهداشتی بازگشایی و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

در نشست فوق‌العاده چهارشنبه هفته گذشته ستاد مقابله با کرونا گنبدکاووس، علاوه بر تصمیم به تعطیلی جمعه بازار، ورود و خروج خودرو به دریاچه مصنوعی و پارک الغدیر و برپایی چادرهای عزا نیز به مدت ۲ هفته ممنوع اعلام شد.

دکتر فرهاد بدیعی رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم در این پیوند گفت: نتیجه کم رنگ شدن رعایت اصول اولیه بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، دست ندادن و پرهیز از حضور در تجمعات مانند مراسم عروسی و عزا، افزایش شیوع کرونا در شهرستان است.

وی افزود: مردم در روستاها بدون توجه به رعایت مسائل بهداشتی مراسم عروسی با حضور میهمانان زیاد برگزار می‌کنند که تماس نزدیک افراد حاضر در این گونه مراسم ها از عوامل شیوع کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عروسی در برخی تالارهای شهر گزارش شده بود که تذکرات جدی در این رابطه از سوی نیروی انتظامی به تالارهای متخلف داده شد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم گفت: در حال حاضر حدود ۸۵ بیمار مشکوک به کرونا از شرق گلستان در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

عبدالرحیم پالیده اظهار داشت:‌ با وجود ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری ‌اجتماعی، در یک هفته اخیر خودمراقبی افراد کمتر شده و شکل گیری تجمعات برای شرکت در مراسم عزا و عروسی و حضور در تفرجگاه‌های شهرستان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: نتیجه کم توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، افزایش ۲ برابری تعداد بستری افراد مشکوک به کرونا در گنبدکاووس نسبت به اوایل خرداد است.

تاکنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha