تایید آسیب ۲۶ اثر نمایشی از شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- ربیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶ اثر نمایشی شامل ۲۲ اثر صحنه‌ای و چهار اثر خیابانی در استان به خاطر شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده است.

امید خاکپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اعلام اداره کل هنرهای نمایشی درخصوص شناسایی و ثبت آثار زیان دیده درایام کرونا، شناسایی و ثبت آنها توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این آثار، یک تماشاخانه نیز در آذربایجان غربی بر اثر شیوع بیماری کرونا دچار خسارت مالی و مراحل ثبت و گزارش آنها انجام شده است.

ربیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی به عملکرد انجمن هنرهای نمایشی و هنرمندان آذربایجان غربی در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمندان تئاتر استان از همان هفته‌های نخست در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید به‌ زندگی اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف در فضای مجازی کردند.

خاکپور برگزاری جشنواره‌ هنرهای نمایشی در راستای «پویش در خانه بمانیم » در ۲ بخش اجراهای منودرام و نمایشنامه نویسی کوتاه با رویکرد طنز، برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی شهرستان میاندوآب، برگزاری جشنواره‌ استندآپ کمدی ویژه‌ کرونای شهرستان تکاب، برگزاری جشنواره‌ نمایشنامه نویسی کوتاه با موضوع کرونا و جامعه در شهرستان نقده را از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری عنوان کرد.

با شیوع بیماری کرونا بسیاری از صنوف و مشاغل در کشور و آذربایجان غربی متحمل خسارات زیادی شدند واهالی فرهنگ و هنر و رسانه آذربایجان غربی از این آسیب درامان نماندند.

همچنین هنرمندان استان بویژه هنرمندان هنرهای نمایشی درایام کرونا ودرپویش درخانه بمانیم با تهیه وتولید برنامه های متنوع سعی در پرنشاط کردن فضای خانواده ها و جامعه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha