شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در شهرکرد فعال شد

شهرکرد-ایرنا-شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی کشور روز سه‌شنبه در چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری ، آیین افتتاحیه این بخش از جهاددانشگاهی کشور در شهرکرد با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی ، مدیران بخش خصوصی و دانشگاهیان و همزمان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با معاون تجاری‌سازی امور پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد.

رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این شعبه با هدف تجاری‌سازی علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت و ارتقای فرهنگ کارآفرینی در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی در این نهاد علمی فعال شده است.

سیروس رضایی، با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بالایی در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری دارد، اظهار داشت: آموزش‌های جهاد دانشگاهی کمک زیادی به اشتغال جوانان کرده است، اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و طرح توانمندسازی اقتصادی  زنان سرپرست خانوار با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان استانداری و همچنین کانون فرهنگی دانشجویی کارآفرینی و سایر فعالیت های علمی که منجر به اشتغال جوانان در این نهاد انقلابی شده است،  زمینه ایجاد شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی را در استان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر تقویت روحیه و فرهنگ کارآفرینی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: امید است با فعال شدن شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال در جهاد دانشگاهی، در بحث کارآفرینی با همکاری دستگاههای متولی اشتغال به این هدف مهم برسیم.

رضایی، راه‌اندازی مراکز رشد، مرکز شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان و راه‌اندازی کلینیک مشاوره شغلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی دانشجویان و شناسایی نخبگان در زمینه کارآفرینی و کسب و کار را از اهداف ایجاد شعبه  سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل در این نهاد انقلابی وجود دارد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در زمینه کمک به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان یاری کند.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۷۹هزار نفر است که نرخ بیکاری در این استان در کشور بالاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha