۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83832071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای دقیق دادرسی الکترونیک رویکرد اصلی دستگاه قضایی است

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اجرای دقیق و کامل دادرسی الکترونیک در راستای تکریم ارباب رجوع رویکرد اصلی دستگاه قضایی این استان است.

حجت‌الاسلام سید «عبدالمهدی موسوی» روز چهارشنبه در آیین راه‌اندازی سامانه مکانیزه ارتباطات دادگستری با نیروی انتظامی استان مرکزی افزود: جهت‌گیری دستگاه قضایی استان به سمت خدمات الکترونیک با هدف تکریم ارباب رجوع و افزایش کیفیت خدمات قضایی است که به تمامی مراجع پایین دستی این نهاد نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه مکانیزه ارتباطات دادگستری با نیروی انتظامی باعث می‌شود که تمامی استعلامات مورد نیاز کمتر از ۱۵ دقیقه از ناجا به دادگستری ارسال و از آمد و رفت مراجعان به  هر دو دستگاه جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: فرآیند مکانیزاسیون دادرسی‌ها در ۲ بخش درون دستگاهی و برون دستگاهی دادگستری کل استان انجام می‌شود که در بخش درون دستگاهی به غیر از محدودیت در حوزه سرورها تمامی سخت‌افزارها و زیرساخت‌های لازم دررون دستگاه قضایی فراهم است و مشکل چندانی در این حوزه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: در حوزه برون دستگاهی اما نواقصی به لحاظ سخت‌افزارها وجود دارد که رفع این نواقص باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته و با اجرای مکانیزه دادرسی‌ها ضمن افزایش رضایتمندی عمومی، زمینه صرفه‌جویی بیت‌المال نیز فراهم شود.

وی تسریع در انجام کارشناسی‌ها، استعلام‌ها و اوقات دادرسی را از جمله مزیت ها و فواید ابلاغ الکترونیکی برشمرد و افزود: با ایجاد این بستر دیگر نیازی به حضور فیزیکی برای دادرسی نیست.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: هدف از راه‌اندازی دفاتر و سامانه‌های مکانیزه در دستگاه قضایی خدمت رسانی دقیق و سریع به مردم و راهی میان بر برای احقاق حقوق عامه و حقوق شهروندی است.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha