۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83836858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ واحد تولیدی خراسان شمالی در تملک بانک‌ها

۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83836858
۱۳ واحد تولیدی خراسان شمالی در تملک بانک‌ها

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۱۳ واحد تولیدی غیرفعال این خطه در تملک ۴ بانک استان است که باید برای احیا به مالکان بازگردانده شود.

علی اصغر هدایتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه واحد تولیدی غیرفعال استان در تملک بانک ملی، هفت واحد در تملک بانک صنعت و معدن، ۲ واحد در تملک بانک کشاورزی و یک واحد تولیدی غیرفعال نیز در تملک بانک سپه است.

وی  افزود: تلاش داریم تا این واحدها را با توجه به دستورالعملی که در این مورد ابلاغ شده به مالکانشان بازگردانیم تا دوباره احیا و به چرخه فعالیت تولیدی بازگردند.

سال گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور گفته بود که استانداران موظف هستند بر اساس دستور و تاکید ریاست جمهوری و وزیر کشور تمامی طرح های راکد و غیرفعال در تملک بانک های عامل را شناسایی و آنها را با برنامه ریزی و اولویت بندی به چرخه تولید بازگردانند.

به گفته بابک دین پرست، بر اساس دستور و ماموریت ویژه وزارت کشور هیچ طرحی تا پایان دولت دوازدهم نباید در تملک بانکها باشد و تمامی آنها باید تعیین تکلیف شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی با بیان اینکه بانک ها تسهیلات سرمایه در گردش به مالکان این واحدها پرداخت می کنند، اظهار داشت: این اقدام برای احیای واحدها و شروع دوباره فعالیت آنهاست اما اگر مالکان تمایلی برای دریافت این تسهیلات و بازپس‌گیری واحدهای خود نداشته باشند این واحدها به مزایده گذاشته می شود.

هدایتی افزود: در این استان ۴۰ درصد از مصارف بانک ها به طرح های بخش صنعت و معدن و ۱۵ درصد نیز برای طرح های کشاورزی صرف خواهد شد.

کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی شامل ۱۳ بانک است.

نسبت منابع به مصارف خراسان شمالی ۱۱۴ است، یعنی مصارف از منابع پیشی گرفته است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha