حزب مسلم لیگ پاکستان خواستار واکنش جهانی علیه الحاق کرانه باختری شد

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبر حزب مسلم لیگ نواز پاکستان از دولت عمران‌خان نخست وزیر این کشور خواست تا علیه الحاق سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی موضع گیری کرده و این موضوع را در مجامع بین المللی از جمله با قدرت‌های جهان مطرح کند.

«محمد شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز روز شنبه در حساب کاربری توییتر خود، برنامه اسرائیل برای الحاق قلمروی فلسطین، کرانه باختری و رود اردن را محکوم کرد. 

رهبر جناح مخالف پاکستان، طرح صهیونیست‌ها را مغایر با قوانین بین المللی و به ضرر تلاش‌ها برای حل مناقشه فلسطین با اسرائیل دانست. 

شهباز شریف از دولت پاکستان خواست تا ضمن تقویت مواضع خود علیه طرح صهیونیستی الحاق، این موضوع را با قدرت‌های جهان، سازمان ملل و همچنین سازمان همکاری اسلامی مطرح کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته طرح دولت ائتلافی در سرزمین‌های اشغالی برای الحاق کرانه باختری را رد و نسبت به این اقدام به شدت ابراز نگرانی کرد. 

«عایشه فاروقی» تاکید کرد: پاکستان یک موضع اصولی درخصوص فلسطین دارد و ما با هرگونه اقدام برای الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین مخالف هستیم زیرا این یک نقض جدی قوانین بین المللی، تشدید خطرناک اوضاع و بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد. 

وزیر امور خارجه پاکستان نیز بتازگی در مجلس ملی این کشور با تاکید بر تغییر ناپذیر بودن موضع اسلام آباد در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، گفت: پاکستان قاطعانه از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای پیش از سال ۱۳۴۵ (۱۹۶۷ میلادی) حمایت می‌کند. 

پاکستان که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد، پیشتر نیز در جریان حملات وحشیانه نیروهای صهیونیستی به غزه، بارها این جنایت ضدانسانی را محکوم کرد. 

نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت ماه) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است". 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی نیز اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد، اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha