۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83860263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق در کردستان ۱۶ درصد افزایش یافت

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبر: 83860263
مصرف برق در کردستان ۱۶ درصد افزایش یافت

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه ۲۸ تیرماه بالاترین میزان مصرف برق (۴۴۹ مگاوات) سال جاری در استان ثبت شد، گفت: ظهر شنبه مصرف برق روزانه مشترکان استان نسبت به روز قبل و مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشت.

هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به قرمز بودن وضعیت کردستان و ۱۱ استان دیگر از لحاظ مصرف برق در روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ظهر شنبه دقایقی بعد از همکاری مشترکان طرف قرارداد (طرح مدیریت اضطراری بار) بخش کشاورزی و صنعتی با شرکت برق استان، رقم مصرفی به ۴۳۲ مگاوات کاهش یافت.

وی با بیان اینکه پیک مصرف برق استان در روز ۲۷ تیرماه و مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۸۶ مگاوات بود، افزود: اوج مصرف شبانه برق استان در شامگاه شنبه (۲۸ تیرماه) نیز ۴۷۳ مگاوات بود که نسبت به شب پیش از آن ۱۰ درصد رشد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: سقف پیک مصرفی که شرکت توانیر برای استان برای هفته نوزدهم امسال در نظر گرفته، ۴۴۷ مگاوات است که تلاش می‌کنیم با همکاری مشترکان بخش خانگی بویژه کشاورزی و صنعتی از میزان تعیین شده بالاتر نباشد.

لهونیان اوج مصرف روزانه برق را در کشور بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچگونه خاموشی در سطح کشور و استان کردستان روی نداده است، اما نیاز است مشترکان برق را بهینه مصرف کنند.

وی از مشترکان خواست در ساعات پیک روزانه، از وسایل پرمصرف مانند لباسشویی، اتو و جارو برقی استفاده نکنند و اضافه کرد: با تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ تا ۲۵ درجه و استفاده از دور کُند کولر آبی، می‌توان تا حدود زیادی در مصرف برق صرفه جویی کرد.

در حال حاضر ۶۶۱ هزار و ۱۱۴ مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha