تعمیرپنج پست اسکله بندرشهید رجایی هفته دولت به پایان می‌رسد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات اساسی پست اسکله ۲۰ و نوسازی و اصلاح نشیمن گاه فندر و ملحقات اسکله ۱۶ تا ۱۹ بندر شهیدرجایی با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که هفته دولت امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

علی رضا محمدی کرجی ران روز شنبه در بازدید از مراحل نوسازی و تعمیر این اسکله ها افزود: در راستای جلوگیری از آسیب به اسکله ها، تعمیرات و بازسازی سازه ای و ملحقات پهلوگیری، مهاربندی و تاسیساتی اسکله های ۱۶ تا ۲۰ در بندر شهید رجایی آغاز شد.
وی بیان داشت: این پروژه با ۲۴۰ میلیارد ریال در مدت  ۲۴ماه اجرا شد که به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۵۰ اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در بخش اصلاحی و تعمیراتی، ترمیم بولاردها، تعمیر کانال‌های تاسیسات، تعمیر کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی، تعمیر منهول و دریچه‌های برق، تعمیر کاراستا پرها و همچنین رنگ آمیزی پیشانی و زیرطاق اسکله ها، تعویض فندرها و نیز همتراز کردن سطح فندرهای اسکله شماره ۲۰ و اطاله اسکله شماره ۲۱ از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این بخش بوده است  .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه تامین قطعات و نیازها در داخل کشور  با هدف حمایت از صنعتگران ایرانی  همواره ارجح امور بوده  تصریح کرد: در این طرح خرید و تامین فندرها و متعلقات آن از تولید کنندن داخلی انجام گرفته است.
محمدی کرجی ران تاکیدکرد: تمامی ملزومات خریداری شده با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند واین مزیت  ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور گردش چرخش های تولید را درپی داشته، از این رو انجام این اقدام را تا جایی که محصول مشابه درکشور وجود داشته باشد، تداوم خواهیم بخشید.
وی حفظ سرمایه‌های ملی با انجام تعمیرات متوالی و پیشگیرانه به منظور جلوگیری از آسیب به اسکله ها، افزایش عمر مفید اسکله با انجام تعمیرات به موقع و ضروری، افزایش ایمنی سیستم پهلوگیری در اسکله باتوجه به تعویض نوع فندرها، عملکرد بهتر فندرهای جایگزین شده(suc۱۲۵۰وsuc۱۱۵۰) نسبت به فندرهای قبلی(v)شکل و همچنین قابلیت پهلودهی کشتی‌ها با سایزهای بزرگتر را مهم‌ترین دستاورهای این طرح قلمدادکرد.
بندر شهیدرجایی که از اوایل دهه ۵۰ طرح مطالعاتی و ساخت آن انجام شد و یکی از استراتژیک‌ترین بنادر منطقه و ایران  محسوب می‌شود، از سال ۱۳۶۴ فعالیت رسمی خود را در غرب هرمزگان آغاز کرد و سال ۷۶ در هیات وزیرات تصویب شد.
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر ۸۰بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha