به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، محسن حاجی میرزایی در سومین نشست از سلسله نشستهای گفتگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزشوپرورش و وزارت کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول برگزار شد، اظهار داشت: وزارت کشور از کانونیترین و راهبردیترین وزارتخانهها است که بیشترین پیوند، ارتباط و همبستگی را با همه نظام اجرایی و دستگاههای دولتی برعهده دارد و مهمترین نقش آن مسئولیت در برابر سیاستهای داخلی، خارجی و اجرایی کشور، ساماندهی گروههای اجتماعی، مدیریت بحرانهای کشور، مدیریت منطقهای و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی، ساماندهی مشارکت اجتماعی و برگزاری انتخابات، مدیریت و نظارت بر سازمانهای مردم نهاد و تشکلها و احزاب است که این وزارتخانه را نسبت به سایر دستگاهها برجسته و متمایز میکند.
وی با تاکید بر اینکه یادگیری مهمترین جریان تاثیرگذار در تحولات اجتماعی است، افزود: پذیرش این نگاه که جریان یادگیری مهمترین و حیاتیترین تاثیر را در آینده کشور دارد، برای کسانی که سطحینگر هستند دشوار است ولی برای افرادی که عمیقتر فکر میکنند و به راه حلهای پایدارتر میاندیشند، ساده و قابل درک است. اگر خوب عمل کنیم بدین معنی است که خوب آموختیم و اگر خوب عمل نمیکنیم، لازم است جریان یادگیری خود را اصلاح کنیم.
حاجی میرزایی گفت: بنیادیترین و ریشهایترین نقطه آغاز تحول از آموزش و پرورش شروع میشود و دستگاه عظیم تعلیم وتربیت مدیران آینده کشور را تربیت میکند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اندیشمندان معتقدند تصویر آینده جامعه را میتوان در امروز مدارس دید، اذعان کرد: آموزش و پرورش بیشترین و حیاتیترین تاثیر را در بهترین دوران زندگی دانش آموزان دارد و به شخصیت آنها شکل میدهد.
حاجی میرزایی گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه بینظیر از منظر پیوستگی ارتباط از صف تا ستاد و از وزارتخانه تا سطح خانوادهها است. ریشه هر تحولی نظیر صلح، امنیت، آرامش، مسئولیت، مقاومت، خلاقیت، نوآوری، اعتماد به نفس و استقلال که از ذهن افراد آغاز میشود در یادگیری و آموزش است و برای همافزایی در جامعه باید از همان دوره ابتدایی شروع کنیم.
وی افزود: دانش آموزان باید از همان سالهای اول آموزش و در دوران ابتدایی برقراری ارتباط درست، خوب شنیدن، تابآوری در مقابل بحران، مدارا کردن، روحیه پرسشگری و اعتقاد به باورهای دینی را به خوبی یاد گیرند.
وزیر آموزش و پرورش حضور استانداران و فرمانداران را در شورای آموزش و پرورش استان و مناطق ضروری دانست و گفت: همکاری استانداران و فرمانداران با شورای آموزش و پرورش به این معنا است که نبض آموزش و پرورش در درون وزارت کشور در حال تپش است و ما را به یک شریک راهبردی برای شما و وزارت کشور را به شریک راهبردی برای آموزش و پرورش تبدیل میکند.
حاجی میرزایی در پایان گفت: آموزش و پرورش نیازمند همراهی و کمک وزارت کشور است و میتواند به وزارت کشور در شناسایی آسیبهای اجتماعی، شکل گیری هویت افراد، تربیت دانش آموزان برای زندگی بهتر و قبول بیشتر مسئولیت اجتماعی کمک کند و برگزاری این جلسات مجالی است برای همکاری بیشتر و بهتر ۲ دستگاه برای رسیدن به موفقیتهایی که پیش روی ما قرار دارد.
سومین نشست از سلسله نشستهای گفتگوی هفته با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزشوپرورش و وزارت کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول، با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، اعضای شورای معاونان و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور برگزار شد.
نظر شما