کرونا موجب همدلی در افزایش  پرداخت صدقات مردم خمین شد

خمین - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین با بیان اینکه شیوع کرونا سبب افزایش همدلی مردم این شهرستان در افزایش پرداخت صدقات شده است، گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صدقه فقط در یک ماه از سوی مردم این شهرستان پرداخت شد.

« جواد داودی » روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین ماهیانه صدقات مردم خمین بین ۵۰۰ میلیون تا ۵۵۰ میلیون ریال است و حس نوع دوستی آنها در زمان شیوع بیماری کرونا این کمکها را ۲ برابر کرده است.
وی با بیان اینکه صدقات از ۱۰ هزار و ۳۰۰ صندوق در منازل، معابر، اصناف و اماکن عمومی  جمع آوری می‌شود، اظهار داشت: تبلیغات محیطی و وضعیت جامعه در افزایش صدقات زادگاه امام راحل تاثیر گذار بوده است.
داودی گفت: میانگین صدقات پرداخت شده توسط مردم شهرستان خمین از طریق صندوقهای کوچک خانگی در سال گذشته ۴۵ درصد بیشتر از میانگین استانی بوده که به طور کامل بین نیازمندان شهرستان توزیع می‌شود.
وی از اجرای طرح قربانگاه  برای کمک به خانواده های نیازمند در عید قربان خبر داد و اظهار داشت: هشت پایگاه ثابت و سیار این نهاد کمک‌ها و نذورات مردم در روز عید قربان در این شهرستان را جمع آوری می‌کنند.
داودی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وارد شدن خسارت به برخی اصناف و خانواده‌ها، پیش بینی می‌شود با کمکهای مردم نوع دوست خمین امسال ۱۰ میلیارد ریال گوشت بین نیازمندان شهرستان توزیع شود.
وی گفت: مردم نیکوکار خمین می توانند نذورات عید قربان را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۸۳۲ نزد بانک ملی واریز کنند.
خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و هشت هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری آن زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha