به گزارش ایرنا، «صفا صبوری دیلمی» روز دوشنبه در نشست خبری مجازی با بیان این مطلب افزود: در برخی از کارگاههای ما هم برخی از کارگران مبتلا به کرونا شدند و همین امر هم باعث شد تا کارگاهها را تعطیل کنیم.
به گفته وی، فعلا نیز نتوانستیم به دلیل همین بیماری کارگاهها را به سرعت حداکثری برسانیم، اما یک برنامهریزی کردیم و گفتیم اگر کل سال این ویروس وجود داشته باشد باید بتوانیم با این ویروس زندگی کنیم و کار کنیم و کم کم پروژه ها به قوامی که نیاز داشتند، میرسند.
صبوری دیلمی درخصوص تامین هزینه های پیمانکاران نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه براساس واقعیتهای موجود هر سه ماه یکبار تغییری را در پیمان با توجه به شرایط موجود اعلام میکند و ما آن را عینا در پیمانهای شهرداری اعمال میکنیم، در نتیجه از آنجایی که برای همه کشور دیده شدهاست، هزینههای کرونا برای پیمانکاران نیز دیده می شود و از این نظر مشکلی با پیمانکاران نداریم.
70 درصد طرح جامع جمعآوری آبهای سطحی انجام شد
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این نشست همچنین اعلام کرد: شرکت خاکریزآب، طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی را خوب پیش میبرد و امیدواریم بتوانیم آن را هر چه زودتر به پایان برسانیم.
وی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی به پایان رسیده و ۳۰ درصد آن مشکل دارد و انجام نشده که البته برای آن برنامه ریزی شده که این برش ۳۰ درصدی طی مدت ۵ سال جمع آوری شود و طرح جمع آوری آبهای سطحی شهر تهران حداکثر تا سال ۱۴۰۴ نهایی خواهد شد.
صبوری دیلمی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مسائل در شهر، امنیت شهروندان است، تاکید کرد: اولویت شهرداری در حوزه فنی و عمرانی هدایت سیلاب به طور ایمن از شهر تهران و ایمنی مردم است و امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایمنی مردم در برابر سیلاب و جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در حال هزینه کرد است.
معاون شهردار تهران در ادامه این نشست خبری به تشریح پروژه ۵۰۰ کیلومتر پیادهرو در تهران پرداخت و گفت: هر کدام از معاونتها میزان مشخصی از مسیر را طراحی کردند، برای مثال در معاونت شهرسازی یک مسیر هزار کیلومتری طراحی شده بود که برای معلولین، جانبازان و کم توانان حرکتی طراحی شد.
وی ادامه داد: در معاونت فنی و عمرانی پیاده سازی ۹۰۰ کیلومتر مسیر به هم پیوسته و در معاونت حمل ونقل و ترافیک نیز ۵۰۰ کیلومتر مسیر برای دوچرخه سواری در شهر طراحی شد و ما این سه نقشه اصلی را برای برش سال ۹۹، در غالب ۵۰۰ کیلومتر مسیر طراحی کردیم که همپوشانی ۱۰۰ درصدی را بین سه معاونت ایجاد میکند.
صبوری می افزاید: در این ۵۰۰ کیلومتر هم مسیرهای دوچرخه به صورت کامل پوشش داده شده، هم مسیر مناسبسازی برای معلولین و کم توانان حرکتی و هم مسیرهای پیادهای که حوزه فنی و عمرانی طراحی کرده بود باهمدیگر همپوشانی دارند.
وی تاکید کرد: اولا مسیر به هم پیوسته است، یعنی تمامی این مسیرها به سایر مناطق و مسیرهای کار شده اتصال دارند و هم نور، فضای سبز و مناسب سازی برای معلولین، مسیر دوچرخه، پیاده و جمعآوری موانع بر سر راه عابران پیاده در آن دیده شده است.
صبوری دیلمی با بیان اینکه نمیتوان اسم این مسیر را پیادهرو گذاشت، گفت: باید برای آن اسم جدیدی درنظر گرفت که برای آن مسابقهای طراحی شدهاست تا متخصصین و شهروندان اسم جدیدی را برای آن پیشنهاد کنند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: اکنون ۸۰ کیلومتر از این پیادهرو در مناطق مختلف شهر تهران در حال ایجاد است و در تمامی مناطق شهری تهران به اجرا در میآید و در حال تلاش هستیم که در یک برنامه ۵ ساله به ۲۵۰۰ کیلومتر مسیر پیاده رو خوب در تهران برسیم.
وی با بیان اینکه در تهران باید نزدیک به ۲۰ هزارکیلومتر پیاده رو وجود داشته باشد، گفت: اگر ۵۰۰ کیلومتر از این پیادهرو در سال جاری ساماندهی شود، شاید بتوانیم طی ۴۰ سال آینده مسیر را درست کنیم و امیدواریم با تلاش شهرداران مناطق این اقدام پیش رود و این اولین بار است که در تهران با این استراتژی جامع در حال اجرای این طرح هستیم.
جزئیات پروژه های عمرانی شهرداری تهران اعلام شد
معاون شهردار تهران در خصوص عدم بهره برداری پروژه هایی همچون شهید رستگار، زیرگذر گیشا، استاد معین و غیره که به اتمام نرسیدهاست، گفت: پروژه شهید رستگار یک بزرگراه ۶ کیلومتری است که عملکرد ویژهای دارد و فاز اول آن افتتاح شد.
به گفته وی، فاز دوم آن که اتصال تندروها از بزرگراه امام رضا به بزرگراه آزادگان است، قرار بود در پایان سال گذشته افتتاح شود، اما از آنجایی که نتوانستیم با معارضان پروژه به توافق برسیم و نمیخواستیم با اعمال ماده ۹ انجام دهیم، با رایزنی تلاش کردیم که به توافق برسیم که با تعداد زیادی توافق شد و تعداد کمی نیز ماده ۹ بر آنها اعمال شد و در قسمت تندروها تنها دو معارض باقی مانده و در دو سال آینده میتوانیم مسیر تندور را از بزرگراه امام رضا به بزرگراه آزادگان اتصال دهیم و فاز دوم پروژه را افتتاح کنیم.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این بوده که یک سری از اهالی مشیریه درخواست یک زیرگذر داشتند، البته ما یک پل بزرگی را در گوشه دیگری ایجاد کردیم اما ساکنین می خواستند یک اتصال دیگر به صورت زیرگذر برای تردد های محلی ساخته شود.
وی یادآور شد: هفته گذشته با شهردار تهران جلسه ای برگزار شد و دستور دادند این کار انجام شود و به نظر می رسد یک ماه کار نیاز داشته باشد و قطعا به نفع مردم محلی خواهد بود.
صبوری دیلمی تاکید کرد: تا سه ماه آینده دیگر کامیونهایی که قصد داشتند از غرب کشور به شرق کشور بروند دیگر وارد تهران نشده و از رینگ کمربندی خارج میشوند.
وی درخصوص پروژه شهید بروجردی نیز گفت: سه معارض اصلی و خیلی بزرگ در این پروژه وجود دارد که پروژه را مسدود کرده اند و در رابطه با این سه معارض در جلسه هفته گذشته با شهردار منطقه و شهردار تهران تصمیم گیری و قرار شد این معارضین رفع شود و اگر به موقع انجام شود در پایان سال ۹۹ و یا اوایل سال ۱۴۰۰ می توانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
معاون شهردار تهران درخصوص پروژه استاد معین نیز گفت: در این پروژه یک بولوار تقریبا ۸۷۵ متری به عرض ۴۵ متر در انتهای جنوبی استاد معین از وسط پادگان جی در حال بازگشایی است و شاید تا عید غدیر آماده و در اختیار مردم قرار گیرد که این امر بار ترافیکی بزرگراه آیت الله سعیدی را کاهش میدهد.
به گفته وی، با توجه به اینکه این بلوار در حال بازگشایی است شاید این توجیه برای دو طرفه شدن زیرگذر استادمعین وجود داشته باشد.
وی درباره ورودی زیرگذر گیشا به خیابان گیشا نیز گفت: در طرح قبلی برای این ورودی مشکلات فنی وجود داشت که اشکالات آن برطرف شد.
صبوری دیلیمی خاطرنشان کرد: دو گزینه برای این مسیر در نظر گرفته شد؛ یکی اینکه روی چمران دوربرگردانی داشته باشیم و دیگری اینکه به صورت تونل زیرگذری ایجاد کنیم.
به گفته وی، مراحل نهایی طراحی را در حال گذر داریم و عملیات اجرایی آن احتمالا در مرداد ماه آغازمی شود و به این ترتیب تا پایان سال این زیرگذر هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.معاون شهردار تهران درخصوص ادغام دو معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی و عمرانی گفت: این پیشنهادی بود که توسط شورای شهر ارائه شد و ما هم مثل شما خبرنگاران منتظر هستیم نتیجهاش را ببینیم.
نظر شما