۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83893573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان رسانه‌ای در تحکیم باورها و ترویج فرهنگ دینی نقش والای دارند

سنندج - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز با بیان اینکه هنرمندان و اصحاب رسانه می‌توانند در راستای تحکیم باورهای دینی و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی موثر واقع شوند، گفت: رسانه ها در تبیین گام دوم انقلاب نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام برومند رازیانی روز یکشنبه در نشست فعالان رسانه راهبران گام دوم تبلیغ اظهار داشت: فضایی مجازی و رسانه‌ها می‌توانند در تبیین گام دوم تبلیغ نقش آفرینی کنند بنابراین ترک فضای مجازی راهکار موثر این عرصه نیست و نمی‌توان نقش آن را نادیده گرفت.

وی افزود: گروه‌های هدف گام دوم تبلیغ شامل اساتید و طلاب شاخص حوزه‌های علمیه، اساتید و مسوولان دانشگاهی و مؤسسات علمی پژوهشی، تشکل‌ها و فعالان دانشجویی، ائمه جمعه و جماعات و مبلغان موفق، روحانیان مستقر و امامان جماعات محلات و روستاها، فعالان‌ هیئت موفق استان (مداحان، سخنرانان و مسوولان هیات) هستند.

حجت الاسلام رازیانی با اشاره به اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نسل آینده ساز کشور است و این بیانیه نقشه راه روشن پیش روی ملت بویژه جوانان است، اضافه کرد: دشمن امروز از جهاد علمی جوانان می ترسد و همیشه این نسل را نشانه می‌گیرد.

وی یادآور شد: تقویت اراده و عزم جمعی عناصر فرهنگی تبلیغی، شناسایی و فراخوان ظرفیت های تبلیغی، گردهمایی و تقویت حس قدرت عناصر فرهنگی، بکارگیری و بازآرایی عناصر زیست بوم فرهنگی تبلیغی و معرفی طرح و عملیات های موفق و افراد شاخص در عرصه تبلیغی از اهداف برگزاری سلسله نشست های تعالی گام دوم تبلیغ است.

حجت الاسلام رازیانی با بیان اینکه دشمن امروز از جهاد علمی جوانان می‌ترسد و همیشه این نسل را نشانه می‌گیرد، تاکید کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه می‌توانند در راستای تحکیم باورهای دینی و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی موثر واقع شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز با اشاره به اینکه در جامعه باید امید ایجاد کرد و دستاوردهای انقلاب را واقع بینانه ترسیم کنیم و اجازه سیاه‌نمایی به دشمنان ندهیم، گفت: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است که باید با هوشیاری و ارتباط فرهنگ و هنر تهدید آن را به فرصت تبدیل کرد.  

یک فعال رسانه‌ای نیز در این نشست با اشاره به اینکه حمایت از اقشار ضعیف جامعه باعث امیدواری آنان به آینده می شود، اظهار داشت: باید دولت و مردم بیشتر از این قشر حمایت کنند که نمونه بارز آن در این ایام کرونا به تصویر کشده شد.

ابراهیم محمدحسینی اضافه کرد: رسانه ها با ترویج فرهنگ حمایت از محرومان به ویژه اهدای زمین برای ساخت مسکن محرومان و ساخت سرپناه برای بینوایان بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بندهای گام دوم انقلاب، سنگینی کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور است، خواستار توجه بیشتر دولت به مناطق کُردنشین بویژه اختصاص اعتبارات فرهنگی شد و افزود: رعایت عدالت فرهنگی در مناطق کردنشین و عدم تمرکز بر یک حوزه از هنر ضروری است که در استان کردستان این موضوع رعایت نمی شود.

محمدحسینی با بیان اینکه تدوین زیست بوم فرهنگی استان ها به همت فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه، راهبرد مناسبی برای توسعه و عدالت فرهنگی است و باید پیشتر به آن پرداخته می شد، گفت: یکی از واجبات در حوزه رسانه، تقویت معنویت و اخلاق با تولید محتواهای مناسب است.

در این نشست، فعالان رسانه‌ای سقز، آراس قربانی پور را بعنوان نماینده فعالان رسانه‌ای راهبران گام دوم تبلیغ شهرستان سقز انتخاب کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha