تامین نهاده های دامی باید از اولویت‌های بخش کشاورزی باشد

قزوین - ایرنا - نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین نهاده‌های دامی با توجه به نقش آن در حیات و استمرار تولید در واحدهای دام و طیور باید از اولویت‌های بخش کشاورزی استان و کشور باشد.

فاطمه محمددبیگی روز یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با اشاره به ضرورت تامین نهاده‌های دام و طیور در تولید فرآورده‌های لبنی و پروتئینی، اظهار داشت: تامین نهاده‌های دامی و طیور در سال جهش تولید با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کمبود  نهاده‌های دام و طیور از قبیل ذرت سویا و جو از چالش‌های اصلی دامداران و مرغداران است که باید برای رفع آن تمهیدات لازم در سطح استانی و ملی اتخاذ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید تلاش کند تا زمینه خودکفایی در تولید برخی نهاده ها در استان قزوین فراهم شود و استان در این حوزه با کم‌ترین چالش نسبت به استان‌های دیگر روبرو شود.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی قزوین همچنین باید بسترها و شرایط تامین کودهای کشاورزی را در استان فراهم کند تا کشاورزان در این رابطه دغدغه‌مند نباشند.

 محمدبیگی با اشاره به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اجرای سامانه‌های نوین آبیاری،گفت: ارتقای سطوح اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار به منظور استفاده حداکثری از آب و بهره وری منابع از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار جدی جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت استان قزوین برای اجرای آبیاری تحت فشار بالا بوده و می‌توان در این حوزه گام‌های موثری برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این دیدار گفت: یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهوری به استان اجرای ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری است که این مصوبه با تلاش و همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی هم اکنون در استان محقق شده و سالانه پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار می‌گیرد.

فاطمه خمسه گفت: اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون نشان می‌دهد که کمترین انحراف و مغایرت ها در توزیع نهاده‌های دامی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این دیدار به تشریح ظرفیت ها و قابلیت های کشاورزی استان و وضعیت موجود این بخش پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha