۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83897030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سطح باغات شهرستان اردل ۲۴ هکتار افزایش یافت

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۸
کد خبر: 83897030
سطح باغات شهرستان اردل ۲۴ هکتار افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی اردل گفت: به منظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی کشاورزان محلی ۲۴هکتار از اراضی پلاک ملی "رستم آباد " این شهرستان برای توسعه باغات واگذار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روح الله سعیدی اظهار داشت: این سطح از اراضی ملی شهرستان به منظور ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری در سال" جهش تولید " برای توسعه باغات به ۴۰ نفر از بهره‌برداران دارای شرایط  واگذار شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد استیجاری میان بهره‌برداران و دولت در واگذاری این طرح کشاورزی افزود: مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان‌آب‌های سطحی، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری از مزایای اجرای این طرح است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح در این اراضی با توجه به وسعت اراضی و کاشت یکپارچه، تولیدات باغی این شهرستان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

رییس جهاد کشاورزی اردل، وسعت اراضی کشاورزی این  شهرستان را ۲۱ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۹ هزار هکتار اراضی زراعی و ۲ هزار هکتار باغی است، که بخش عمده آنها از رودخانه‌ها و چشمه‌سارها تغذیه می‌شود.

به گفته وی، با مساعدشدن شرایط بارندگی در ۲ سال گذشته وضعیت تامین آب کشاورزی این منطقه نسبت به چندین سال خشکسالی بهبود یافته است.   

سعیدی، از اجرای آبیاری نوین در یک‌هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی شهرستان در چند سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز اجرای سیستم آبیاری نوین در ۴۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد باغی و زراعی شهرستان در حال انجام است. 
مدیر جهادکشاورزی اردل، با اشاره به تولید سالانه ۹۸ هزار و ۸۱۰ تن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: این شهرستان با تولید سالانه ۲۱۸ تن سبزی و صیفی، چهار هزار و ۱۸۰ تن محصولات باغی و ۴۵ هزار و ۹۴۰ تن محصولات زراعی، بخش عمده‌ای درآمد جمعیت شهرستان از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان اردل با چهار شهر و حدود ۱۰۰ روستا در ۹۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

  
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha