۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83903148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخلاق رسانه‌ای اصلی مهم در حرفه خبرنگاری است

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۴۷
کد خبر: 83903148
اخلاق رسانه‌ای اصلی مهم در حرفه خبرنگاری است

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اخلاق رسانه‌ای را اصلی مهم در حرفه خبرنگاری دانست و گفت: خبرنگار هیچگاه نباید حقیقت و واقعیت را تحریف یا مخدوش کند و اتفاقات را همانگونه که روی داده به مخاطب انعکاس دهد.

منوچهر حبیبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: امروزه و با توجه به وقوع بسیاری از رویدادها و وقایع خاص خبرنگار باید در کار خود حرفه‌ای باشد و همیشه نیز تحلیلی دقیق، شفاف و پرمحتوی از اتفاقات روز ارایه دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگار، صدای رسای افکار عمومی جامعه است، تاکید کرد: پیام خبرنگار آگاهی و روشنگری است و همواره باید سعی داشته باشد تا ارتباط دوسویه و صمیمانه‌ای بین مردم و حاکمیت برقرار کند.

به گفته حبیبی، از آنجایی که کار خبرنگاری عشق، علاقه، تعهد و پشتکاری می‌خواهد از این رو ضربان قلب جامعه با رسانه و خبر تنظیم می‌شود. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه حرفه خبرنگاری هرچند سخت و پرمشقت است اما در کنار همه سختی‌ها، زیبایی‌های خاص به خود را نیز دارد، اظهار داشت: وجود تنها سه مورد شکایت از مطبوعات استان بیانگر آن است که رسانه‌ها و خبرنگاران ما با حفظ شان و منزلت خود و با تبعیت از قانون توانسته‌اند در این مسیر صحیح حرکت کنند.

این مسوول سیاسی، امنیت شغلی، حقوق و مزایای اندک، به خطر افتادن اقتصاد نشریات در اثر فضای مجازی و همچنین شیوع ویروس کرونا را از جمله مباحث مهمی دانست که باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و افزود: قزوین با داشتن ۴۰۰ فعال رسانه‌ای، ۱۵۰ نفر از آنان در خانه مطبوعات استان به صورت رسمی ثبت نام کرده‌اند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۲۰ خبرگزاری و پایگاه خبری فعال به همراه ۵۵ نمایندگی نشریات سراسری و ۵۰ نشریه مکتوب در سطح استان فعالیت می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha