اتاق‌های عایق صوتی برای سنجش سلامت دانش‌آموزان راه‌اندازی می‌شود

تهران-ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اتاق‌های عایق صوتی (آکوستیک) برای سنجش سلامت و آمادگی جسمانی، جهش تحصیلی و هوش دانش‌آموزان با بیش از یک میلیارد تومان اعتبار در حال راه‌اندازی است.

سید جواد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: با توجه به تامین اعتبار لازم برای طرح جهش تحصیلی دانش آموزان، یک اتاق سنجش عایق بندی شده برای آزمون های دانش آموزان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: اتاق سنجش آکوستیک برای شنوایی سنجی دانش آموزان است، همچنین برای بحث سنجش هوش و جهش تحصیلی نیز کاربرد دارد. این اتاق آگوستیک این ظرفیت را ایجاد می کند که صدای دانش آموزان کنترل شود و همچنین نتیجه آزمون دارای اعتبار و روایی باشد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: این اتاق برای شنوایی سنجی، بررسی هوش و جهش تحصیلی دانش آموزان است اتاق این ظرفیت را ایجاد می کند که صدا کنترل شود و نتیجه آزمون دارای اعتبار و روایی باشد، راه اندازی این اتاق ها بیش از یک میلیون اعتبار لازم داردکه توسط سازمان نوسازی مدارس تامین شد.

آموزش متناسب با هوش دانش آموزان ارائه شود

حسینی همچنین درباره طرح جهش تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: جهش تحصیلی بحثی پردامنه‌ای است که مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

وی افزود: بنده تا زمانی که جهش تحصیلی یک قانون باشد، به شدت در جهت اجرای آن اقدام می کنم، هم اکنون نیز در پایگاه ها تست جهش تحصیلی انجام می شود، در واقع تا زمانی که قانون باشد، برای اجرای این طرح تلاش می شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شورای عالی آموزش و پرورش براساس قانون بر اجرای طرح جهش تحصیلی تاکید دارد، این طرح انجام می شود اما بنده از جمله افرادی هستم که به لحاظ نظری با جهش تحصیلی موافق نیستم.

حسینی ادامه داد: معتقدم که افراد نباید از دوره عمر خود به دوره ای دیگر پرتاب شوند و دانش آموزان باید در دوره خود با همسالان زیست کنند.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد دیده می شود که دانش آموزی که از هوش بالا برخوردار است، از این رو باید در نظام تعلیم و تربیت این توانایی تقویت شود  تا در همان دوره که دانش آموزان مشغول تحصیل هستند، آموزش‌های متفاوت و متناسب با بهره هوشی آنها ارایه شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین گفت: یکی از دلایلی که هنوز به لحاظ جدی برای لغو جهش تحصیلی تلاش نشده، این است که این آمادگی هنوز وجود ندارد که آموزش های فردی پیاده سازی شود.

ایجاد مدارس ترکیبی

حسینی یادآور شد: آرمان آموزش و پرورش این است که همه انواع مختلف مدارس جمع آوری شوند و فقط یک مدرسه ترکیبی ایجاد شود.

وی درباره مدرسه ترکیبی توضیح داد: در مدرسه ترکیبی تمامی دانش آموزان عادی، تیزهوش و استثنایی همه در یک مکان تحصیل می کنند، همانطور که در جامعه و خانواده نیز افراد عادی و با نیازهای ویژه با همدلی و وفاق در کنار یکدیگر زیست می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که شرایط هنوز برای ایجاد مدارس ترکیبی مهیا نشده است، افزود: باید به سمت جمع آوری مدارس پیش رفت تا یک نوع مدرسه ترکیبی ایجاد شود اما در حال حاضر شرایط از نظر نیروی انسانی و غیره  برای این کار وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha