۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83910613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴ طرح کشاورزی در استان یزد آماده‌ بهره‌برداری است

یزد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از بهره‌برداری ۶۴ طرح تولیدی و عمرانی بخش کشاورزی استان در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و کسب و کار نوین است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، سید جمال سجادی پور افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۷۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۲۵۳ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۶۴ طرح یاد شده، ۳۲ طرح با اعتباری معادل ۲۰۸ میلیارد ریال مربوط به عملیات آبی و خاکی، ۱۸ طرح با سرمایه گذاری ۲۷۲ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۷۸ نفر مربوط به تولیدات دامی، ۱۰ واحد تولیدی با سرمایه ای بالغ بر ۲۳۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۶۴نفر مربوط به بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و ۴ طرح با اعتبار ۵۹ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی ۱۱ نفر مرتبط با تولیدات گیاهی است.

سجادی پور خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده ۱۱۰ میلیارد ریال بانکی، ۲۰۸ میلیارد ریال دولتی و ۴۵۳ میلیارد ریال آن نیز آوردههای شخصی است.

در استان یزد ۱۱۴ هزار هکتار اراضی شامل ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار   (۷۱درصد) باغی و هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه‌ای به کاشت محصولات اختصاص دارد.

جمعیت بهره بردار بخش کشاورزی استان یزد حدود ۷۰ هزار خانوار است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha